Теоретичні засади формування природничої компетентності в молодших школярів у реаліях нової української школи
Анотація
У статті проаналізовано різні погляди на проблему формування природничої компетентності в Новій українській початковій школі ‒ якості, що інтегрує когнітивний, ціннісний та діяльнісний компоненти, охоплює систему предметних компетенцій і забезпечує успішне виконання доступних соціально й особистісно значущих завдань у царині відносин «людина– природа». Окреслено педагогічні умови для досягнення компетентнісного результативного природничого навчання: гармонійне поєднання різних організаційних форм навчання, залучення різних джерел розумового розвитку молодших школярів, стимулювання творчості в діяльності школярів, визначення завдань для становлення ціннісного компонента природознавчої компетентності, поєднання ситуативної і перспективної мотивації учіння, дитиноцентризм, залучення школярів до формулювання мети та планування роботи, до діалогу, висловлення рефлексивних суджень, до співпраці в парі чи групі.