Теоретико-методичні засади особистісно-професійного розвитку вчителя (на основі Концепції Нової української школи)

  • Лілія Покась, Тетяна Логвіна-Бик

Анотація

У статті  розкрито  зміст  теоретико-методичних  засад  особистісно-професійного  розвитку  вчителя(на основі  Концепції  Нової  української школи).  Визначено  недоліки в організації  навчання  природничих дисциплін,  висвітлено  основні підходи  до формування дослідницьких  умінь  студентів  як майбутніх  учителів  біології  та географії,  а  саме:  компетентнісний та«навчання  через  дослідництво». Науково  орієнтоване  навчання у виші  є  перспективним  напрямом розвитку  освіти  та  формування майбутнього  компетентного фахівця,  тому  подальшу  діяльність з розроблення окресленої проблеми доцільно  здійснювати  в напрямі конструювання  програмно-методичного  забезпечення відповідного  типу  навчання. Плануючи  уроки  біології та формуючи  спеціальні й загальнобіологічні поняття в учнів, слід  ураховувати  психологічні основи  побудови  уроку  з огляду на те,  що  процес  пізнання складається  з декількох  етапів (відчуття,  сприйняття,  уявлення, формування  понять  і оперування поняттями),  які обумовлюють  етапи уроку  з засвоєння  нових  знань і вмінь та формують компетентності. З’ясовано,  що  професіоналізм учителя  формується  з урахуванням таких  напрямів:  1) особистісно-орієнтований  напрям  професійної підготовки–  теоретична  та  наукова обізнаність  учителя,  креативність, інтелектуальні  та  операційні  риси індивідуальності,  емоційність; 2) методологічний рівень підготовки вчителя  до  реалізації  Концепції Нової  української  школи; 3) професіоналізм  вчителя в педагогічному  процесі (компетентність,  ухвалення  рішень, гностичні  вміння,  навички,  дії); 4) створення вчителем гармонійного освітнього  простору  в навчальному процесі;  5) психодинаміка  вчителя (інтенсивність  переживань, швидкість  їх  зміни,  навантаження й труднощі  в професії); 6) інтегральні  характеристики особистості  вчителя(креативність як  творчий  потенціал, самосвідомість,  індивідуальний стиль роботи тощо).

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.
Опубліковано
2020-02-12