Адаптивна система управління багатопрофільним закладом позашкільної освіти: теоретичний аспект
Анотація
У статті розкрито адаптивну систему управління багатопрофільним закладом позашкільної освіти, зроблено акцент на необхідності уточнення цілей (стабілізація, забезпечення динамічності, відстеження змін, забезпечення мінімального значення відхилення в досягненні ефективних результатів освітньої діяльності), завдань, принципів діяльності керівника. Окреслено основні позиції щодо впровадження адаптивної системи управління, висвітлено ролі та види діяльності керівника багатопрофільного закладу позашкільної освіти. З’ясовано необхідність уведення нових підходів до управління багатопрофільними закладами позашкільної освіти, ураховуючи теорію адаптивного управління. Проаналізовано основні види діяльності, які здійснює керівник багатопрофільного закладу позашкільної освіти і наголошено на тому, що адаптація й удосконалення процесів управління мають бути спрямовані на створення інновацій, що є ключовим у забезпеченні якісних змін закладу з метою надання кращих освітніх послуг. Висвітлено основні управлінські питання, з якими стикається керівник, а саме: ухвалення рішень в моувах невизначеності, адаптація освітньої стратегії, лідерство, персоналізація в ткроунюс ванні професійних компетентностей педагогів, упередження інгрупового фаворитизму, штучний інтелект. Підкреслено факт наявності в адпативній системі управління непрограмованих рішень, які мають відмінності від інтуїтивних рішень, а також потребують більше часу, більше уваги й більшого емоційного напруження для їх ухвалення.