ФОРМУВАННЯ ЦІННІСНОГО СТАВЛЕННЯ МОЛОДІ ДО ПРИРОДИ ЯК ГАРАНТ СТАЛОГО РОЗВИТКУ СУСПІЛЬСТВА

  • Олена Гнатів Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького
  • Валентина Мелаш Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького

Анотація

У статті розкрито методику формування у молоді ціннісного ставлення до природи. Розглянуто поняття «цінність», «ціннісне ставлення до природи». З’ясовано, що ціннісне ставлення є важливим компонентом змісту екологічної освіти і виховання для сталого розвитку. Шкільний вік – це найсприятливіший період розвитку ціннісного ставлення до природи. Розкрито деякі можливості розвитку ціннісного ставлення учнів до природи.

The article dwells on the formation of youth value attitude to natural surroundings. The authors define the concept of “value” and “value attitude to natural surroundings”. It is established that the value attitude is an important component of the content of environmental education and upbringing for the purpose of stable development. It is noted that school age is the most favorable for the development of value attitude to natural surroundings. The article gives an outline of some opportunities for pupils’ development of value attitude to natural surroundings.

Ключові слова:

сталий розвиток, екологічна освіта і виховання, екологічна культура, формування ціннісного ставлення до природи.

Key words:

stable development, environmental education and upbringing, environmental culture, formation of value attitude to natural surroundings.

Список використаних джерел

  1. Державна національна програма “Освіта” (Україна XXI століття). – К.: Райдуга, 1994. – 61 с.
  2. Дерябо С.Д. Экологическая педагогика и психология: учебн. пособие / С.Д. Дерябо, В.А. Ясвин. – Ростов-на-Дону: Феникс, 1996. – 478 с.
  3. Захлебный А.Н. Охрана природы в школьном курсе биологии: Пособие для учителей / А.Н. Захлебный, И.Д. Зверев, И.Т. Суравегина. – М.: Просвещение, 1977. – 207 с.
  4. Колонькова О.О. Проблема виховання у старшокласників ціннісного ставлення до природи / О.О. Колонькова // Морально-духовний розвиток особистості в сучасних умовах: Збірник наукових праць. – К.: Пед. думка, 2000. – Кн. II. – С. 42 – 48.
  5. Матеріали семінарів ЮНЕСКО з екологічної освіти (XII – 1992 р., V – 1993 р.). – Київ.
  6. Проблеми сталого розвитку України / Волошин В.В. (ред.). – К.: Вид-во «БМТ», 1998. – 400 с.
  7. Ткачук Г.П. Формування екологічної культури учнів / Г.П. Ткачук. – К.: Знання, 1988. – 32 с.
  8. Толстоухов А.В., Хілько М.І. Екобезпечний розвиток: Пошук стратегій. – К.: Знання України, 2001. – 333 с.
  9. Философский энциклопедический словарь. – М.: Советская энциклопедия, 1989. – С. 732.

References

  1. State national program “Osvita” (Ukraine in the 21st century). (1994). Kyiv: Rayduga. [in Ukrainian].
  2. Deryabo, S. D. (1996). Ecological pedagogy and psychology: study guide. In S. D. Deryabo, V. А. Yasvin. Rostov-on-Don: Fenix. [in Russian].
  3. Zakhlebnyi, А. N. (1977). Nature protection in the course of biology at school: Teaching guide. In А. N. Zakhlebnyi,  I. D. Zverev, I. Т. Suravegina. Moscow: Prosveshchenie. [in Russian].
  4. Kolon’kova, О. О. (2000). Problem of development of value attitude to nature in students of high school. Moral and spiritual development of person in modern conditions: Collection of scientific works (2 nd ed.). Kyiv: Ped. Dumka. [in Ukrainian].
  5. Materials of UNESCO seminars on environmental education (XII – 1992, V – 1993). – Kyiv.  [in Ukrainian].
  6. Voloshyn, V. V. (Ed.). (1998). Problems of steady development of Ukraine.Kiev: «BMT». [in Ukrainian]. [in Russian].
  7. Tkachuk, H. P. (1988). Formation of pupils’ ecological culture. Kyiv: Znannya. [in Ukrainian].
  8. Tolstoukhov, А. V., Khil’ko, М. І. (2001). Ecosafe development: Search for strategy. Kyiv: Znannya Ukraine.  [in Ukrainian].
  9. Philosophical encyclopedical dictionary (1989). Moscow: Soviet encyclopedia. [in Russian].

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Олена Гнатів, Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького
кандидат педагогічних наук, асистент кафедри ботаніки і садово-паркового господарства
Валентина Мелаш, Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри початкової освіти
Опубліковано
2013-09-25
Номер
Розділ
Статьи