ПРОБЛЕМА ВИХОВАННЯ У ПІДЛІТКІВ ЦІННІСНОГО СТАВЛЕННЯ ДО ПРИРОДИ В УМОВАХ ПОЗАШКІЛЬНОГО ЕКОЛОГО-НАТУРАЛІСТИЧНОГО ЗАКЛАДУ

  • Олександр Жебровський Університет менеджменту освіти НАПН України

Анотація

Статтю присвячено значенню проблеми виховання у підлітків ціннісного ставлення до природи, що набуває актуальності в умовах сучасної переорієнтації суспільства на гармонійне співіснування з природою. Обґрунтовано сутність понять «цінність», «ціннісне ставлення до природи», розкрито роль позашкільного еколого-натуралістичного закладу у формуванні ціннісного ставлення до природи.

Zhebrovs'kyi Oleksandr. The problem of teenagers’ value attitude to nature in conditions of extra-curricular ecological and naturalistic institution.

The article is devoted to the problem of teenagers’ training of value attitude to nature, which becomes relevant in today's society reoriented to harmonious coexistence with nature. The author justifies the essence of the concepts of "value" and "value attitude to nature," reveals the role of extra-curricular ecological-naturalistic institution in the development of value attitude to nature.Ключові слова:

цінність, ціннісне ставлення до природи, екологічна освіта і виховання, позашкільний еколого-натуралістичний заклад, підлітки.

Key words:

value, value attitude to nature, ecological education, extracurricular environmental and naturalistic institution, teenagers.

Список використаних джерел

  1. Дробноход М.І. та ін. Концептуальні основи формування екологічного мислення та здібностей людини будувати гармонійні відносини з природою: (Кол. моногр.) / М.І. Дробноход, Ф.В. Вольвач, С.Г. Іваненко. – К.: МАУП, 2000. – 76 с.
  2. Загальна методика навчання біології: навч. посібник / І.В. Мороз, А.В. Степанюк, О.Д. Гончар та ін.; За ред. І.В. Мороза. – К.: Либідь, 2006. – 592 с.
  3. Закон України “Про освіту”. – К., 1991. – 31 с.
  4. Концепція позашкільної освіти та виховання // Інформаційний збірник Міністерства освіти України. – 1997. – № 7. – С. 28.
  5. Концепція екологічної освіти України. – К.: МОН України, 2001. – 36 с.
  6. Крисаченко В.С., Хілько М.І. Екологія. Культура. Політика: Концептуальні засади сучасного розвитку / В.С. Крисаченко, М.І. Хілько. – К.: Знання України, 2002. – 598 с.
  7. Національна доктрина розвитку освіти України у XXI ст. // Освіта України. – 2001. – № 29. – С. 4-6.
  8. Основи еколого-натуралістичної освіти: Науково-методичний посібник / За ред. В.В. Вербицького. – К., 2005. – 490 с.
  9. Психологічний тлумачний словник найсучасніших термінів / В.О. Олефір, А.С. Куфлієвський та ін.; В.Б. Шапар (ред.). – Х.: Прапор, 2009. – 792 с.
  10. Пустовіт Г.П. Психолого-педагогічний аспект взаємодії особистості з навколишнім середовищем / Г.П. Пустовіт // Педагогіка і психологія. – 2000. – № 3. – С. 17-21.
  11. Романюк Л.В. Процес становлення цінностей особистості в онтогенезі / Л.В. Романюк // Проблеми сучасної психології: Зб. наук. праць КДПУ імені Івана Огієнка. – В. 6. Ч. 2. – Кам'янець-Подільський: Аксіома, 2009. – 444 с.
  12. Философский энциклопедический словарь. – М.: ИНФРА-М, 2005. – 576 с.

References

  1. Drobnokhod, М. І. (2000). Conceptual grounds of formation of ecological thinking and man’s abilities to build harmonious relations with nature: (Collective monograph).  In  Drobnokhod М. І., Vol’vach F. V., Ivanenko S. G. Kiev: MAUP. [in Ukrainian].
  2. Moroz, І. V., Stepaniuk, А. V., Honchar, О. D. et al. (2006). General methodology of teaching biology: Study guide. Kyiv: Lybid’. [in Ukrainian].
  3. Law of Ukraine “On education” (1991). Kyiv [in Ukrainian].
  4. Conception of extra-curricular education and upbringing. (1997). Informative digest of Ministry of Education of Ukraine. [in Ukrainian].
  5. Conception of ecological education of Ukraine. (2001). Kyiv: МES Ukraine. [in Ukrainian].
  6. Krysachenko, V. S., Khil’ko, М. І. (2002). Ecology. Culture. Politics: Conceptual grounds of modern development. Kyiv: Znannya Ukraine. [in Ukrainian].
  7. National doctrine of education development in Ukraine in 21st century. (2001). Osvita Ukraine. Kyiv. 29.  4-6. [in Ukrainian].
  8. Verbyts’kyi, V. V. (Ed.). (2005). Fundamentals of ecological and natural education: Scientific and methodical guide. Kyiv. [in Ukrainian].
  9. Olefir, V. О., Kuflievs’kyi, А. S. Shapar, V. B. (Ed.). (2009). Psychological definition dictionary of the newest terms. Kharkov: Prapor. [in Ukrainian].
  10. Pustovit, H. P. (2000). Psycological and pedagogical aspect of the interaction of person and environment. Pedagogy and psychology. 3. 17-21. [in Ukrainian].
  11. Romaniuk, L. V. (2009). Process of personal value establishment through the ontogenesis. Problems of modern psychology: Collection of scientific works KSPU named after Ivan Ohienko. Kam’yanets-Podil’skyi: Aksioma. [in Ukrainian].
  12. Philosophical encyclopedic dictionary. (2005).  Moscow: INFRA-М. [in Russian].

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Олександр Жебровський, Університет менеджменту освіти НАПН України
здобувач Миколаївського національного університету ім. В.О. Сухомлинського, начальник редакційно-видавничого відділу, Університет менеджменту освіти НАПН України
Опубліковано
2013-09-25
Номер
Розділ
Статьи