АНАЛІЗ РЕАЛЬНОГО СТАНУ ОРГАНІЗАЦІЇ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ РОБОТИ З ОПІКУНСЬКОЮ СІМ’ЄЮ У ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ ШКОЛІ

  • Лідія Федорова Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького

Анотація

Сьогодні важливим напрямом в організації діяльності соціального педагога в школі залишається робота з дітьми та сім’єю загалом. У статті аналізується реальний стан соціально-педагогічної роботи з опікунською сім’єю на базі загальноосвітніх шкіл Запорізької, Луганської та Івано-Франківської областей. У роботі з опікунами та дітьми були проведені експрес-діагностики за методикою Спілберга-Ханіна і М. Рокича, які допомогли визначити рівень особистісної тривожності опікунів і членів їх сім’ей, а також визначити рівні ціннісних орієнтацій дитини, що виховується в опікунській сім’ї.

Fedorova Lidiya. Analysis of real state organization for social and teaching work with the custodial family in comprehensive school.

Nowadays the important area in the activity of the social teacher at school is his work with children and family in general. The article analyzes the real state of social and pedagogical work with the custodial family based on schools of Zaporizhya, Luhansk and Ivano-Frankivsk regions. The guardians and children were tested with the express-diagnostics method by Spielberg-Khanin and M. Rokeach, which helped to determine the level of personal anxiety of the guardians and members of their families, and the levels of value orientations of a child being brought up in the custodial family.

Ключові слова:

опікунська сім’я, соціально-педагогічна робота, школа, експрес-діагностики, методики.

Key words:

custodial family, social and educational work, school, express diagnostics, techniques.

Список використаних джерел

  1. Петровська К.В. Діагностика рівня сформованості суспільно-нормативної поведінки учнівської молоді творчих неформальних об’єднань: Навчально-методичний посібник / Катерина Петровська. – Донецьк: Юго-Восток, 2011. – 122с.
  2. Подоляк Л.Г. Психологія вищої школи: Практикум: Навч. пос. / Л.Г. Подоляк, В.І.Юрченко. – К.: Вид-во “Каравела”, 2008. – 336 с.
  3. Психологічна допомога сімї. Книга 2. Навчальний посібник (в 3 книгах) / За заг. ред. З.Г. Кісарчук. – К.: Главник, 2006. – 160 с. (серія “Психол. Інструментарій”) Бібліогр.: с.154-158
  4. Робота з сім’ями, які потребують професійної соціально-педагогічної підтримки. Тренінговий курс для спеціалістів соціальної сфери / Автори-упоряд: В.Г. Головатий, А.В. Калініна, О.А. Виноградова. За заг. ред. Т.Ф. Алексєєнко. – К.: Основа-Принт, 2007. – 128 с.
  5. Трубавіна І.М. Методи вивчення сім’ї. / І.М Трубавіна, Н.А. Бугаєць. – К. : ДЦССМ, 2001. – 110 с.
  6. Ястребова В.Я. Школа та її соціальне оточення. / В.Я. Ястребова. − Навчально-методичний посібник. Запоріжжя, 2004. − 48 с.

References

  1. Petrovs’ka, К. V. (2011). Diagnostics of the level of formation of the social standards behavior of the youth belonging to creative informal groups: Study guide. Donetsk: Yugo-Vostok. [in Ukrainian].
  2. Podolyak, L. H. (2008). Psychology of higher school: Practical guide. Kyiv: Karavela. [in Ukrainian].
  3. Psychological family aid. (2006).  In Z. H. Kisarchuk. Kyiv: Glavnyk. [in Ukrainian].
  4. Golovatyi, V. H., Kalinina, А. V., Vynogradova, О. А. Work with families requiring professional social and pedagogical support. Training course for social sphere specialists (2007). In Т. F. Alekseenko. Kyiv: Osnova-Print [in Ukrainian].
  5. Trubavina, І. М. (2001). Methods for family studying. Kyiv: DCSSM. [in Ukrainian].
  6. Yastrebova, V. Y. School and its social environment. (2004). Zaporizhya. [in Ukrainian].

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Лідія Федорова, Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького
асистент кафедри соціальної педагогіки та дошкільної освіти
Опубліковано
2013-09-25
Номер
Розділ
Статьи