ЦІННІСНИЙ ПОТЕНЦІАЛ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА ЯК ЧИННИК ФОРМУВАННЯ ТВОРЧОЇ АКТИВНОСТІ УЧНІВ У ПРОЦЕСІ МУЗИЧНО-ЕСТЕТИЧНОГО ВИХОВАННЯ

  • Лаура Асрян Мелітопольський державний педагогічний університет ім. Б. Хмельницького

Анотація

У статті розкрито значення світоглядно-ціннісного потенціалу музичного мистецтва для гармонічного розвитку особистості, акцентовано увагу на креативно-діяльнісних підходах до процесу формування емоційно-чуттєвого світу молодших школярів, проаналізовано методично-педагогічні аспекти проблеми оцінки стану розвитку креативних здібностей дитини засобами музичного мистецтва.

Asryan Laura. Value potential of musical art as a factor of formation of pupils’ creative activity in the process of musical-aesthetic education

The work highlights the significance of worldview and value potential of musical art for harmonic personality development; it reveals the importance of creative-action approaches to the formation of junior pupils’ emotional and sensuous world; the paper analyzes the methodically pedagogical aspects of the problem of evaluation of the child’s creative skills development level by means of musical art.

Ключові слова:

гармонічний розвиток особистості, ціннісний потенціал музичного мистецтва, творча активність.

Key words:

harmonic personality development, value potential of musical art, creative activity.

Список використаних джерел

  1. Асафьев Б.В. Избранные статьи о музыкальном просвещении и образовании / Б.В. Асафьев. Изд. 2-е. – Л.: Музыка, 1973. – 144с.
  2. Ветлугина Н.А. Современные концепции музыкального воспитания подрастающего поколения / Н.А. Ветлугина, В.И. Петрушин // Советская педагогика. — 1976. — № 1. — С. 66—75.
  3. Интеллектуальная одаренность и ее выявление у детей младшего школьного возраста / [Моляко В.А., Кульчицкая Е.И., Литвинова Н.И., Черная Л.Г.]. — К., 1993. — 352 с.
  4. Назаренко І.Г. Критерії сформованості естетичних потреб учнівської молоді в галузі музичного мистецтва: зб. наук. праць / І.Г. Назаренко, Г.Д. Мітін. —[Вип. 3] — К.-П.: Абетка, 1997. — 89 с.
  5. Ростовський О.Я. Методика викладання музики в початкових в школі / О.Я. Ростовський. — Тернопіль: Навчальна книга, 2000. — 270 с.
  6. Эльконин Д.В. Психология обучения младших школьников / Д.В. Эльконин. — М., 1974. — 352 с.

References

  1. Asafiev, B. V. (1973). Selected articles on music enlightenment and education. L’vov: Muzyka. [in Russian].
  2. Vetlugina, N. A. (1976). Contemporary conceptions of musical upbringing of the younger generation. Soviet Pedagogy. 1. 66—75. [in Russian].
  3. Molyako, V. A., Kul’chitskaya, E. I., Litvinova, N. I., Chernaya, L. G. et al. (1993). Intellectual aptitude and its detection in primary school children. Kiev. [in Russian].
  4. Nazarenko, I. H. (1997). Criteria of formation of students’ aesthetic needs in the field of the art of music. Kyiv: Abetka. [in Ukrainian].
  5. Rostovs’kyi, О. Y. (2000). Music teaching techniques in primary school. Ternopil’: Navchal’na knyha. [in Ukrainian].
  6. El’konin, D. V. (1974). Teaching psychology of junior school pupils. Moscow.  [in Russian].

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Лаура Асрян, Мелітопольський державний педагогічний університет ім. Б. Хмельницького
викладач кафедри диригентського і вокального мистецтва
Опубліковано
2013-09-25
Номер
Розділ
Статьи