ПРИРОДНИЧА ГРА ЯК ОДИН ІЗ МЕТОДІВ ЕКОЛОГІЧНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

  • Надія Вахняк Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького
  • Анна Коденко Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького

Анотація

У статті наголошується на актуальності екологічного виховання в сучасному суспільстві; визначається сутність природничих ігор; розкривається зміст ігрових технологій та їх використання в дошкільних навчальних закладах. Вказується на важливість використання природничих ігор як одного з методів екологічної освіти дошкільників. Оскільки гра є провідним видом діяльності дошкільника, засобом всебічного розвитку дитини, важливим методом виховання, то саме в ній формуються моральні норми і правила поведінки у природі. Педагогічно правильно організована ігрова діяльність дає можливість досягти якнайповнішого самовираження вихованців, активності їхніх дій, що узгоджуються з загальноприйнятими нормами і правилами пізнання довкілля.

Vakhnyak Nadezhda, Kodenko Anna. Natural study game as one of the methods of environmental education of preschool age children.

In the article the authors emphasize the relevance of environmental education in the modern society; the essence of natural study games; reveal the content of the game technologies and their use in pre-school educational institutions. The paper dwells on the importance of use of natural study games as one of the methods of ecological education of preschool children, since the game is the leading preschoolers’ activity, means of comprehensive development of the child, an important method of upbringing. During the game moral norms and rules of behavior in nature are formed. The game which is properly pedagogically organized helps to achieve the most complete self-expression of the pupils and which agree with generally established norms and rules of cognition of the environment.

Ключові слова:

природнича гра, ігрові технології, екологічне виховання, дошкільник.

Key words:

natural study game, game-based technologies, environmental education, preschooler.

Список використаних джерел

  1. Базова програма розвитку дитини дошкільного віку “Я у Світі” / Наук. кер. та заг. ред. О.Л. Кононко. – К.: Світич, 2009. – 430с.
  2. Методика ознайомлення дітей з природою: Хрестоматія / Укладач Н.М. Горопаха. – К.: Видавничий Дім“Слово”, 2012. – 423 с.
  3. Николаева С.Н. Теория и методика экологического образования детей: Учебн. пособие для студ. высш. учебн. заведений / С.Н. Николаева. – М.: Издательский центр «Академия», 2002. – 336 с.
  4. Організація дитячої ігрової діяльності в контексті наступності дошкільної та початкової освіти. Навчально-методичний посібник / За ред. Г.С. Тарасенко. – К.: Видавничий Дім“Слово”, 2010. – 320с.
  5. Яришева Н.Ф. Екологічне виховання дошкільників: посіб. для вихователів дит. садків / Н.Ф. Яришева. – К.: Грамота, 2001.– 430 с.

References

  1. Kononko, O. L. (Ed.). (2009). The basic program of the preschool age child development “I’m in the World”. Kyiv: Svіtych. [in Ukrainian].
  2. Horopakha, N. M. (2012). Methodology of familiarizing children with nature. Kyiv: Publishing House “Slovo”. [in Ukrainian].
  3. Nikolaeva, S. N. (2002). Theory and methods of environmental education of children. Moscow: Publishing Center «Academia». [in Russian].
  4. Tarasenko, G. S. (Ed.). (2010). Organization of children's activities in the context of continuity of preschool and primary education. Kyiv: Publishing House “Slovo”. [in Ukrainian].
  5. Yarysheva, N. F. (2001). Ecological education of preschool children. Kyiv: Hramota. [in Ukrainian].

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Надія Вахняк, Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького
старший викладач кафедри соціальної педагогіки та дошкільної освіти
Анна Коденко, Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького
студентка 3-го курсу соціально-гуманітарного факультету
Опубліковано
2013-09-25
Номер
Розділ
Статьи