«ЕКОЛОГІЧНА КАЗКА» ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ЕКОЕТИЧНИХ ПОНЯТЬ У МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ

  • Валентина Мелаш Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького
  • Людмила Приступа Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького

Анотація

У статті висвітлюються психолого-педагогічні основи екологічної освіти та виховання, формування екоетичних понять у молодших школярів; визначається роль екологічної казки в цьому процесі; обґрунтовується доцільність застосування казки під час вивчення курсу «Екологія рідного краю». Пропонуэться методика проведення уроку-казки «Вплив людини на довкілля», виховного заходу «Гармонія людини і природи» за участю Маші та Ведмедя та бесыди на етичну тему «Будь багатий, як Земля».

Melash Valentyna, Prystupa Lyudmila. «Ecological tale» as the means of eco-ethical notions formation in the primary school children.

The article deals with psychological-pedagogical basis of environmental education and upbringing, formation of eco-ethical notions in the primary school children; it defines the role of the ecological tale in this process, justifies the practicability of using the ecological tale in the course of “Ecology of the native land”. The authors suggest the technique of giving a lesson of fairy-tale type “Influence of man on the environment”, educational lesson “Harmony of man and nature” with participation of Mary and Bear and moral conversation “Be rich as Earth”.

Ключові слова:

екологічна освіта та виховання, екоетичні поняття, екологічне виховання.

Key words:

environmental education and upbringing, eco-ethical notions, ecological tale.

Список використаних джерел

  1. Концепція екологічної освіти України. Затверджено рішенням Колегії МОН України № 13/6-19 від 20.12.2001 р.
  2. Конюхова Т.С. Характеристика загальних підходів до екологічної освіти й виховання дітей дошкільного віку на сучасному етапі // Освіта Донбасу. – 2006. – № 5 (118). – С. 62-67.
  3. Левченко С.М. Екологічне виховання учнів молодших класів / С.М. Левченко, О.І. Опря // Проблеми трудової і професійної підготовки: наук.-метод. зб. – Слов’янськ: СДПУ, 2009. – Вип. 14, С.86-87.
  4. Сухомлинский В.А. Сердце отдаю детям. – Рад. школа, 1988. – 272с.
  5. Ушинський К.Д. Вибрані педагогічні твори. – К.: Рад. школа, 1983. – Т.1. – 416с.

References

  1. Conception of ecological education in Ukraine. (2001). MES Ukraine. [in Ukrainian].
  2. Koniukhova, Т. S. (2006). Characteristics of general approaches to ecological education and upbringing  of pre-school children at present time. Osvita Donbasu. 5 (118). 62-67. [in Ukrainian].
  3. Levchenko, S. М. (2009). Ecological education of junior school pupils. In S. М. Levchenko, О. І. Opria. Problems of vocational and professional training: scientific and methodical collection. Slov’yans’k: SSPU, 14, 86-87. [in Ukrainian].
  4. Sukhomlinskiy, V.  А. (1988). Giving the heart to children. Kiev: Rad. Shkola. [in Russian].
  5. Ushyns’kyi, К. D. (1983). Selected pedagogical works. Kyiv: Rad. Shkola. [in Ukrainian].

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Валентина Мелаш, Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри початкової освіти
Людмила Приступа, Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького
студентка 4-го курсу соціально-гуманітарного факультету
Опубліковано
2013-09-25
Номер
Розділ
Статьи