ВПЛИВ ВЗАЄМОЗВ’ЯЗКУ МІЖ ЗАГАЛЬНОЮ ТА ПРОФЕСІЙНОЮ САМООЦІНКОЮ МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ-ПЕДАГОГІВ НА ЇХ ПРОФЕСІЙНЕ СТАНОВЛЕННЯ

  • Тетяна Каткова Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького

Анотація

Внутрішній світ особистості, її самосвідомість та самооцінка здавна привертали увагу філософів, учених і митців. Поведінка людини завжди так чи інакше співвідноситься з її уявленнями про себе і про те, якою вона повинна чи бажала б бути. У  статті ми торкнулися питання про взаємозв’язок і взаємовплив загальної і професійної самооцінки майбутніх психологів-педагогів, оскільки питання про те, чи впливають показники загальної самооцінки особистості на її професійну діяльність становить значний науковий інтерес.

Katkovа Tetiana. Impact of relationship between general and vocational self-esteem of future psychologists and educators on their professional development.

The inner world of the individual, his identity and self-esteem has long attracted the attention of philosophers, scientists and artists. Human behaviour is always somehow related to man’s ideas about himself and about what person he ought or would like to be. In the article we examined the issue of the relationship and interdependence of general and professional self-esteem of future psychologists and educators, since it is of great interest whether the indices of the overall personal self-esteem influence the professional activity or not.

Ключові слова:

самооцінка, самосвідомість, професійна самооцінка.

Key words:

self-esteem, self-awareness, professional self-esteem.

Список використаних джерел

  1. Бернс Р. Развитие Я-концепции и воспитание / Р Бернс. – М.: Прогресс, 1986. – 422 с.
  2. Зимняя И.А. Педагогическая психология: [учеб. пособие] / И.А. Зимняя. – Ростов н/Д.: Изд-во «Феникс», 1997. – 480 с.
  3. Кон И.С. Открытие «Я» / И.С. Кон. – М.: Политиздат, 1978. – 367 с.
  4. Немов Р.С. Психология: [учеб. пособие для студ. высш. пед. заведений]. / Р.С. Немов. – В 3 кн. – 3-є изд. – М.: Гуманит. изд. центр ВЛАДОС, 1999. – Кн. 1. Общие основы психологии. – 688 с.
  5. Реан А.А., Коломинский Я.А. Социальная педагогическая психология / А.А. Реан, Я.А. Коломинский. – СПб.: Издательство «Питер», 2001.

References

  1. Berns, R. (1986). Development of Me-conception and upbringing. Moscow: Progress. [in Russian].
  2. Zimnyaya, I. А. (1997). Pedagogical psychology: [study guide]. Rostov-on-Don: Publishing House «Fenix». [in Russian].
  3. Kon, I.S. (1978). Discovery of “Me”. Moscow: Politizdat. [in Russian].
  4. Nemov, R.S. (1999). Psychology: [Study guide for students of higher educational establishments]. (3 nd ed.). Fundamentals of psychology. Moscow: Humanitarian Publishing House VLADOS. [in Russian].
  5. Rean, А. А., Kolominskiy, Y. А. (2001). Social pedagogical psychology. SPb.: Publishing House «Piter». [in Russian].

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Тетяна Каткова, Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького
магістр педагогічної освіти, старший викладач кафедри практичної психології
Опубліковано
2013-09-25
Номер
Розділ
Статьи