Natural study game as one of the methods of environmental education of preschool age children.

  • Надія Вахняк Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького
  • Анна Коденко Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького

Abstract

In the article the authors emphasize the relevance of environmental education in the modern society; the essence of natural study games; reveal the content of the game technologies and their use in pre-school educational institutions. The paper dwells on the importance of use of natural study games as one of the methods of ecological education of preschool children, since the game is the leading preschoolers’ activity, means of comprehensive development of the child, an important method of upbringing. During the game moral norms and rules of behavior in nature are formed. The game which is properly pedagogically organized helps to achieve the most complete self-expression of the pupils and which agree with generally established norms and rules of cognition of the environment.

Key words:

natural study game, game-based technologies, environmental education, preschooler.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Надія Вахняк, Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького
старший викладач кафедри соціальної педагогіки та дошкільної освіти
Анна Коденко, Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького
студентка 3-го курсу соціально-гуманітарного факультету
Published
2013-09-25
Section
Статьи