Формування соціальних навичок у дітей початкової ланки через навчання в групах

  • Крістіна Черкашина Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького

Анотація

У статті розглянуто важливість групової діяльності як ефективного інструменту формування соціальних навичок у дітей початкової школи. Закцентовано увагу на тому, що соціальні навички, такі як комунікація, співпраця, здатність до вирішення конфліктів і розвиток емоційного інтелекту, є основою успішної адаптації дітей до навчального процесу та їх подальшої інтеграції в соціум. Групова діяльність в умовах початкової школи дозволяє не тільки забезпечити ефективне засвоєння навчального матеріалу, але й сприяє розвитку важливих особистісних якостей, таких як відповідальність, самостійність, толерантність та взаємоповага. Досліджено різні форми групової роботи, зокрема проєктну діяльність, рольові ігри, навчальні дискусії та інтерактивні вправи, які сприяють активній взаємодії учнів, вчать працювати в команді, шукати компроміси, підтримувати одне одного у досягненні спільної мети. Важливу роль у цьому процесі відіграє вчитель, який має бути не тільки організатором навчального процесу, але й фасилітатором, котрий допомагає дітям вирішувати конфлікти, сприяє розвитку емоційного інтелекту та стимулює учнів до взаємодії і співпраці. Особливу увагу приділено формуванню вчителями сприятливого психологічного клімату, створенню умов для відкритої і чесної комунікації серед учнів, а також розвитку індивідуальних здібностей дітей через групову діяльність. У статті окреслено напрямки для подальших досліджень у цій галузі, зокрема важливість застосування новітніх технологій у процесі групової діяльності, а також роль педагогічного консультування та психолого-педагогічної підтримки у розвитку соціальних навичок учнів.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.
Опубліковано
2025-04-08