Особливості проведення лабораторних робіт з хімічних дисциплін у змішаному форматі навчання з використанням хмарних сервісів у закладах вищої освіти

  • Тетяна Четвертак Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького

Анотація

Підготовка студентів у закладах вищої освіти України в період дії воєнного стану характеризується дотриманням заходів безпечного освітнього середовища для здобувачів освіти. Провідною формою навчання, як показує позитивний вітчизняний досвід, отриманий за пандемічних часів, залишається змішана форма освіти. В рамках якої актуальним питанням постає реалізація набуття практичних умінь здобувачів освіти, зокрема, якісне виконання лабораторних робіт з хімічних дисциплін в повному обсязі. Моделювання реальних умов хімічної лабораторії, зокрема, врахування необхідного устаткування та реактивів, дає змогу ґрунтовно та всебічно реалізувати синхронне дистанційне навчання студентів, охопити повною мірою теоретичний матеріал, відпрацювати під керівництвом викладача методики проведення лабораторних робіт з хімічних дисциплін в цікавій, доступній та наочній формі. У статті проаналізовано шляхи реалізації програмного забезпечення та представлено огляд найбільш вживаних інструментів для успішного проведення лабораторних робіт з хімічних дисциплін з урахуванням експертної оцінки учасників педагогічного експерименту. Узагальнюючи результати дослідження, встановлено, що серед респондентів найбільш вживаними та доступними для розуміння стали безкоштовні додатки на мобільні телефони з інтуїтивно-зрозумілим інтерфейсом, зокрема: віртуальні хімічні лабораторії, редактори хімічних малюнків, набори флеш-карток хімічного змісту. Реалістичне візуальне зображення, відкритий постійний доступ матеріалів, швидкість обчислення вхідних даних та отримання результатів визначено суттєвими перевагами представлених інструментів навчання. У статті проаналізовано стан використання хмарних сервісів під час проведення лабораторних робіт з хімічних дисциплін в режимі змішаної форми навчання. Педагогічним експериментом доведено ефективність використання сучасних інструментів та засобів навчання, застосування віртуальних хімічних лабораторій, мобільних додатків для моделювання хімічних процесів та хмарних сервісів візуалізації хімічних дисциплін в освітньому процесі.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.
Опубліковано
2025-04-08