ЕСТЕТИЧНЕ СТАВЛЕННЯ ОСОБИСТОСТІ ДО БУТТЯ: ЗМІСТ І СТРУКТУРНІ КОМПОНЕНТИ

  • А.В. Лебедєва

Анотація

Лебедєва А.В. Естетичне ставлення особистості до буття: зміст і структурні компоненти. У статті з’ясовано дефініції естетичного ставлення особистості до буття, серед яких пріоритетними визначено поняття: „естетична культура”, „естетичний розвиток”, „естетичне виховання”, „естетичний світогляд” та ціннісні аспекти гармонiйного розвитку особистості.

Ключові слова: естетичне ставлення до дійсності, естетична культура, естетичний розвиток, естетичний світогляд, ціннісні аспекти гармонiйного розвитку особистості.

 

 

Литература

 

Бахтин М.М. Эстетика словесного творчества / М.М.Бахтин; сост. С.Г.Бочаров; текст подгот. Г.С.Бернштейн и Л.В.Дерюгина; примеч. С.С.Аверинцева и С.Г.Бочарова. – М.: Искусство, 1979. – 424 с.

Бодина Е.А. История музыкально-эстетического воспитания школьников: учеб. пособие [к спецкурсу для студ-тов III-IY курсов муз.-пед. фак. и II-III курсов фак. подгот. учителей нач. кл.] / Е. А.Бодина; Куйбышев. гос. пед. ин-т им. В.В.Куйбышева, Моск. гос. заоч. пед. ин-т. – М.: МГЗПИ, 1990. – 81 с.

Буров А.И. Эстетика: проблемы и споры / А.И.Буров. – М.: Искусство, 1975. – 328 с.

Ванслов В.В. Искусство и красота / В.В.Ванслов. – М.: Знание, 2006. – 288 с.

Вунд В. Фантазия как основа искусства: пер. с нем.  / В.Вунд. 2-изд. – М.: Изд. группа URSS, 2010. – 152 с. – (Серия «Из наследия мировой психологии»).

Выготский Л.С. Психология искусства / Л.С.Выготский. – С.Пб: Азбука, 2000. – 416 с.

Гадамер Г.-Г. Актуальность прекрасного:ипер. с нем. / Г-Г.Гадамер. – М.: Искусство, 1991. – 368 с. – (Серия «История эстетики в памятниках и документах»).

Гегель Г. Эстетика / Георг Вильгельм Фридрих Гегель // Соч. /. – М.: Политиздат, 1968. – С. 301–303.

Герасимов С.А. Система эстетического воспитания школьников / С.А.Герасимов . – М.: Педагогика, 1993. – 264 с.

Каган М.С. Человеческая деятельность (опыт системного анализа) / М.С.Каган. – М.: Политиздат, 1974. – 328 с.

Кириленко Т.С. Виховання почуттів / Т.С.Кириленко. – К.: Політвидав України, 1989. – 93 с.

Кириленко Г.Г. Философия / Г.Г.Кириленко, Е.В.Шевцов. – М.: СЛОВО; ЭКСМО, 2003. – 672 с.

Крупник Е.П. Психологическое воздействие искусства / Е.П.Крупник. – М.: Изд-во «Институт психологии РАН», 1999. – 240 с.

Леонтьев А.Н. Философия психологии (из научного наследия) / А.Н.Леонтьев; под ред. А.А.Леонтьева, Д.А.Леонтьева. – М.: Изд-во Моск. ун-та, 1994. – 228 с.

Лихачев Б.Т. Теория эстетического воспитания школьников: учеб. для студ-тов пед. ин-тов / Б.Т.Лихачев. – М.: Просвещение, 1985. – 175 с.

Лосев А.Ф. История античной эстетики: в 8 т. – Т. 1. Ч. 2. Ранняя классика / А.Ф.Лосев. – М.: Фолио; АСТ, 2000. – 624 с. – (Серия «Вершины человеческой мысли»).

Лосев А.Ф. История античной эстетики: в 8 т. / А.Ф.Лосев – М.: Фолио; АСТ, 2000. – Т. 7: Последние века.  – 512 с.

Мамардашвили М.К. Эстетика мышления / М.К.Мамардашвили. – М.: Моск. шк. полит. исслед., 2000. – 205 с.

Масол Л.М. Загальна мистецька освіта: теорія і практика: монографія / Л.М.Масол. – К.: Промінь, 2006. – 432 с.

Мейлах В.С. Процесс творчества и художественное восприятие / В.С.Мейлах . – М.: Искусство, 1985. – 318 с.).

Мелик-Пашаев А.А. Из опыта изучения эстетического отношения к действительности [Електронний ресурс] / А.А.Мелик-Пашаев. – Режим доступу: http://vvw\v.voppsy.i4i/issues/1990/905/905022.htm.

Назаренко Г.А. Теоретичні основи та методика виховання культури міжетнічних відносин старшокласників у позаурочній діяльності: навч.-метод. посібник / Г.А.Назаренко. – Черкаси: ЧОІПОПП, 2006. – 102 с.

Теплов Б.М. Психология и психофизиология индивидуальных различий: избранные труды / Б.М.Теплов. – Воронеж: МОДЭК; М.: Ин-т практической психологии, 1998. – 544 с.


Торшилова Е.М. Интеллектуальное и эстетическое развитие: история, теория, диагностика / Е.М.Торшилова. – Дубна: Феникс, 2008. – 239 с.

Эстетическое мировосприятие детей разных возрастных групп: сб. науч. статей. – М.: ИХО РАО, 2007. – 152 с.

 

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

А.В. Лебедєва
кандидат педагогічних наук, асистент кафедри педагогіки факультету психології Київського національного університету імені Тараса Шевченка
Номер
Розділ
Статьи