ФОРМУВАННЯ КАРТОГРАФІЧНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ У ШКІЛЬНОМУ КУРСІ ГЕОГРАФІЇ

  • Ольга Левада
  • Валентина Іванова
  • Олександр Непша

Анотація

У статті визначено місце і роль
географічних карт у шкільному курсі
географії. Формування знань щодо
розуміння географічної карти
повинно бути спрямовано на
засвоєння головних властивостей
карти, зокрема таких, як:
просторово-часова подібність,
змістовна відповідність,
абстрактність, вибірковість,
однозначність, синтетичність тощо.
Уміння читати карту й здобувати
якомога більше інформації
формується в учнів протягом
не одного уроку. Уміння правильно
користуватись картами дає змогу
проводити уявні подорожі, що веде
до розвитку творчої пам’яті,
логічного мислення, формування
цілісного просторового образу
елементів географічного
середовища. Система підготовки
вчителів у сфері картографії має
ґрунтуватись на тому, що карта ‒ це
не тільки ілюстративний матеріал
у викладанні географії, а й
найважливіший засіб вивчення
взаємозв’язків природних
і огсподарських комплексів, без
урахування й осмислення яких
у усчасних умовах неможливо
функціонування виробництва. Отже,
потрібно формувати новий погляд
на географічну карту на основі
картографічної ерудиції та гасла
вчителя: учень без знань
географічної карти подібний до учня
без знань життєвого дороговказу.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.
Опубліковано
2019-02-22
Номер
Розділ
Статьи