Формування міжкультурної компетентності учнів середньої школи
Анотація
У статті проаналізовано погляди вчених на поняття «міжкультурна компетентність». Розкрито позицію її авторів щодо соціокультурного значення міжкультурної компетентності для українського суспільства в аспекті побудови ефективного діалогу культур. Обґрунтовано необхідність формування міжкультурної компетентності учнів середньої школи. На підставі аналізу наукової літератури, зокрема соціологічної, визначено структуру міжкультурної компетентності, у якій можна виділити такі взаємопов’язані та взаємозалежні компоненти, як соціально-перцептивний, комунікативний та інтерактивний. Показано, що розвиток одного з компонентів сприяє розвитку іншого. У контексті дослідження акцентовано на основному завданні освітньої та виховної роботи – вихованні загальнолюдських цінностей. Водночас особлива увага має приділятися особистісному та духовному розвитку учнів, вихованню в них толерантності, співіснуванню з іншими та прийняттю плюралізму культур з позиції «усі ми різні, але рівні».