ВОЛЬОВІ БАРʼЄРИ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ: СУТНІСТЬ І КЛАСИФІКАЦІЯ
Анотація
Статтю присвячено теоретичному
обґрунтуванню сутності та класифікації
вольових бар’єрів в освітньому процесі.
У статті уточнено поняття волі в
контексті освітнього процесу, визначено
сутність самоконтролю та вольових
якостей, запропоновано класифікацію
вольових якостей. Порушено проблему
несформованості вольових якостей, що
призводить до утворення вольового
бар’єру. Запропоновано розглядати
вольовий бар’єр з погляду відсутності
вольових якостей, безвольової
поведінки та проблем мотивації учнів.
Розкрито сутність безвольності, а також
таких її складових, як лінь та синдром
навченої безпорадності. Описано
проблему несформованості
мотиваційного компоненту навчання.
Дослідження буде корисним педагогам,
адже дає чітке розуміння проблеми
вольових бар’єрів, а також необхідності
їх подолання.