РЕАЛІЗАЦІЯ ЗАДАЧ ЩОДО СОЦІАЛЬНО-ПРОФЕСІЙНОГО САМОВИЗНАЧЕННЯ УЧНІВ СТАРШОЇ ШКОЛИ ВЧИТЕЛЯМИ ПРЕДМЕТІВ ПРИРОДНИЧОГО ЦИКЛУ
Анотація
У дослідженні акцентовано увагу на готовності
вчителів предметів природничого циклу допомагати
учням старшої школи у їхньому майбутньому
соціально-професійному самовизначенні. Означена
проблема не нова, але в умовах Європейської
інтеграції і соціально-економічного стану країни
набула нового змісту. В умовах реалізації Концепції
Нової української школи в інтеграції предметів
природничого циклу постає завдання щодо зміни
форм і методів навчання з метою вирішення задач
соціалізації молоді та вибору подальшого
професійного шляху.
Обґрунтовано та визначено шляхи організації роботи
вчителя у соціально-професійному самовизначенні
старшокласників під час навчання учнів природничим
предметам. З’ясовано, що готовність учителя до
соціально-професійного самовизначення учнів
старшої школи – це процес і результат формування у
них спеціальних знань, умінь, навичок і ціннісних
мотивів діяльності щодо реалізації завдань
професійної соціалізації і профорієнтації учнів.
Доведено, що процес стане більш ефективним, якщо
організація такої роботи вчителями передбачатиме
вивчення питань теорії, методики й управління
процесом соціально-професійного самовизначення
учнів; форми та методи роботи забезпечуватимуть
проблемний характер навчальної діяльності,
створюватимуть контекстність у навчанні,
сприятимуть формуванню індивідуального стилю
діяльності вчителів.