ПОЛИКУЛЬТУРНОЕ ВОСПИТАНИЕ МОЛОДЕЖИ В ВЫСШЕМ УЧЕБНОМ ЗАВЕДЕНИИ
Анотація
Кирсанова С.С. Полікультурне виховання молоді у вищому навчальному закладі. Стаття присвячена обґрунтуванню необхідності акцентувати увагу у навчально-виховному процесі на поліетнічній освіті як засобу соціалізації особистості у багатонаціональному середовищі. А також подальшому визначенню напрямків, в яких розвивається полікультурна освіта, педагогічних принципів, функцій, цілей, орієнтирів полікультурної освіти, ціль якої - формування людини, здатної до активної життєдіяльності у багатокультурному середовищі, вміння жити у мирі та злагоді з людьми різних націй, а також розвиток багатокультурного балансу навчального процесу.
Ключові слова. Полікультурне виховання, вищий навчальний заклад, поліетнічна культура, концепція полікультурної освіти, навчально-виховний процес, міжособистісні стосунки, міжкультурна толерантність, гуманістичні ідеї, національно-етнічна проблема.
Литература
Бахтин М.М. Эстетика словесного творчества / М.М.Бахтин. – М.: Искусство, 1986. – 444 с.
Гукаленко О.В. Особенности моделирования поликультурного образова-тельного пространства/ О.В.Гукаленко, В.В. Лабунский // Материалы Междунар. науч.-практ. конф. «Воспитание в культурно-образовательном пространстве реалии и перспективы». – Тирасполь: РИО ПГУ, 2003. – 196с.
Джуринский А.Н. Поликультурное воспитание: сущность и перспективы развития / А.Н. Джуринский // Педагогика. – 2002. – № 10. – С. 93-96.
Дмитриев Г.Д. Многокультурность как дидактический принцип / Г.Д.Дмитриев // Педагогика. – 2000. – № 10. – С. 3-12.
Cucoş C. Educaţiea. Dimensiuni culturale şi interculturale. Iaşi: Polirom, 2000. – 288 p.
Ionescu M., Vaideanu G. Conţinutul învăţămîntului – componenta fundamentală a prpcesului didactic. Bucureşti, E. D. P., 1982. – Р. 60–87.
Masa rotundă: “Şcoala şi noile abordări ale dialogului intercultural”//Didactica Pro… Educaţie interculturală. – 20-21 octombrie 2003. – Р. 10–16.