ПРОФОРІЄНТАЦІЙНА РОБОТА З ПІДЛІТКАМИ ЯК УМОВА ЇХ УСПІШНОЇ СОЦІАЛІЗАЦІЇ

  • Лариса Журавльова Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького
  • Катерина Червоненко Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького

Анотація

Анотація:

Аннотация:

Resume:

У статті розглядається проблема організації профорієнтаційної роботи з підлітками як умова їх успішної соціалізації. Актуалізовано ідею життєвого і професійного успіху молодої людини, формування успішної, життєво компетентної особистості. Здійснено аналіз різних профорієнтаційних концепцій, які визначають вихідну позицію у процесі розробки системи професійної орієнтації. Виділено основні аспекти профорієнтаційної діяльності: соціальний, економічний, психолого-педагогічний та медико-фізіологічний. З’ясовано структурні компоненти професійної орієнтації (професійна інформація, професійна консультація, професійна адаптація, професійний відбір) та основні групи профорієнтаційних методів (інформаційно-довідкові, діагностичні, методи морально-емоційної підтримки, методи прийняття рішення та побудови перспектив професійного розвитку). Зазначено, що успішність профорієнтаційної роботи залежить від комплексності та системності підходу до здійснення цього процесу відповідно до чітко визначених показників якості. Визначено профорієнтаційні технології, як компоненти соціалізаційних процесів, за допомогою яких учні набувають соціальної компетентності як особистісного чинника, що сприяє розвитку їх готовності до соціальної активності в сучасному суспільстві.

Журавлёва Лариса, Червоненко Катерина. Профориентационная работа с подростками как условие их успешной социализации.

В статье рассматривается проблема организации профориентационной работы с подростками как условие их успешной социализации. Актуализирована идея жизненного и профессионального успеха молодого человека, формирование успешной, жизненно компетентной личности. Проанализированы различные профориентационные концепции, определяющие исходную позицию в процессе разработки системы профессиональной ориентации. Выделены аспекты профориентационной деятельности: социальный, экономический, психолого-педагогический и медико-физиологический. Рассмотрены структурные компоненты профессиональной ориентации (профессиональная информация, профессиональная консультация, профессиональная адаптация и профессиональный отбор), а также основные группы профориентационных методов (информационно-справочные, диагностические, методы морально-эмоциональной поддержки и методы принятия решения и построения перспектив профессионального развития). Отмечено, что успешность профориентационной работы зависит от комплексности и системности подхода к осуществлению этого процесса в соответствии с четко определенными показателями качества. Определены профориентационные технологии, как компоненты процессов социализации, с помощью которых учащиеся приобретают социальную компетентность как личностный фактор, способствующий развитию их готовности к социальной активности в современном обществе.

Zhuravlyova Larysa, Chervonenko Kateryna. Vocational guidance work with teenagers as a condition of their successful socialization.

The article deals with the problem of organization of career-guidance with teenagers as the condition of their successful socialization. The idea of young man’s successful life and professional success is analyzed. The idea of training of successful and life-competent person is formulated. The analysis of different career-guidance conceptions, which determine the start position in the process of career-guidance system development, is made. The authors have distinguished the main aspects of career-guidance: social, economic, psycho-educational, medical-physiology. The authors have also studied the structural components of career-guidance (professional information, professional counselling, professional adaptation, and professional selection) and the main groups of career-guidance methods (reference and information, diagnostic, methods of moral and emotional support, methods of decision-making and formation of professional development perspectives). It is shown that the success of career-guidance depends on the comprehensive and systematic approach to the realization of the process in accordance with established quality indices. By means of career-guidance technologies, as the components of the socialization processes, pupils gain personal social competence, which promotes the development of their readiness for the active social life.

Ключові слова:

Ключевые слова:

Key words:

профорієнтаційна робота, професійна інформація, професійна консультація, професійна адаптація, професійний відбір.

профориентационная работа, профессиональная информация, профессиональная консультация, профессиональная адаптация, профессиональный отбор.

career-guidance, professional information, professional counselling, professional adaptation, professional selection.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.
Опубліковано
2014-03-26
Номер
Розділ
Статьи