КОНЦЕПТУАЛЬНІ ПІДХОДИ ДО РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ ВИКЛАДАЧІВ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ У КОНТЕКСТІ МОДЕРНІЗАЦІЇ ОСВІТИ

  • Наталія Оверко Львівський науково-практичний центр

Анотація

Анотація:

Аннотация:

Resume:

Невіддільним складником модернізації освіти в Україні є вдосконалення професійної підготовки фахівців та постійний розвиток особистості майбутніх педагогічних кадрів, зокрема й для професійної школи. У статті обґрунтовано концептуальні підходи до розвитку педагогічної майстерності викладачів професійно-технічних навчальних закладів у контексті модернізації професійної освіти: компетентнісний (для забезпечення наступності та перспективності освітнього змісту); аксіологічний (із метою посилення ціннісного ядра педагогічної майстерності); особистісно-діяльнісний (для вдосконалення професійно значущих якостей і особистісних рис педагога); акмеологічний (що дає змогу скерувати педагогічну діяльність у русло позитивних якісних змін щодо розвитку педагогічної майстерності).

Оверко Наталия. Концептуальные подходы к развитию педагогического мастерства преподавателей профессионально-технических учебных заведений в контексте модернизации образования.

Неотъемлемой составляющей модернизации образования в Украине является совершенствование профессиональной подготовки специалистов и постоянное развитие личности будущих педагогических кадров, в том числе и для профессиональной школы. В статье обоснованы концептуальные подходы к развитию педагогического мастерства преподавателей профессионально-технических учебных заведений в контексте модернизации профессионального образования: компетентностный (для обеспечения преемственности и перспективности содержания образования); аксиологический (с целью усиления ценностного ядра педагогического мастерства); личностно-деятельностный (для совершенствования профессионально значимых качеств и личностных черт педагога); акмеологический (который позволяет направить педагогическую деятельность в русло позитивных качественных изменений в развитии педагогического мастерства).

Overko Natalia. Conceptual approaches to teachers’ pedagogical skills development at vocational schools in the context of education modernization.

Improving of the vocational training process and increasing the quality of training and development of future educational staff, including that of the vocational schools, are the integral part of education modernization in Ukraine. The article grounds the conceptual approaches to the development of pedagogical skills of teachers at vocational schools in the context of vocational education modernization, namely: competence (to ensure the continuity and the prospects of education contents); axiological (to reinforce the value core of pedagogical skills); personality and activity (to improve professionally significant qualities and personality traits of a teacher); and acmeological  (to direct teaching activities into the mainstream of positive qualitative changes in pedagogical skills development).

 

 

 

Ключові слова:

Ключевые слова:

Key words:

модернізація освіти; педагогічна майстерність, викладачі ПТНЗ; компетентнісний, аксіологічний, особистісно-діяльнісний, акмеологічний підходи.

модернизация образования; педагогическое мастерство, преподаватели ПТУЗ; компетентностный, аксиологический, личностно-деятельностный, акмеологический подходы.

 

A education modernization, pedagogical skills, teachers of vocational schools; competence, personality and activity, axiological, and acmeological approaches.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.
Опубліковано
2014-05-28
Номер
Розділ
Статьи