АНАЛІЗ СФЕР ЗАСТОСУВАННЯ ФРАКТАЛІВ У ВІДЕОІГРАХ
Анотація
З кожним днем відеоігри набувають все більшої популярності, зростає попит на нові креативні рішення як і у ігровому процесі, так і у графіці. Велику роль у вирішені даної проблеми відіграють фрактали. Вони знайшли багато варіантів використання: від зображення дерев та об’єктів у 3D просторі, побудови ландшафтів карт до інтеграції їх у гемплей на більш глибшому рівні, як наприклад побудови основної концепції гри, коли однакові невеликі частини гри є частинами більшої, але все ще подібною на них по концепції. З цього постає необхідність у пошуку нових способів використання фрактальних алгоритмів для покращення графічного та концептуального рівня гри.
У даній роботі проведено аналіз способів використання фракталів для побудови ландшафтів карт та спрощення процесу реалізації ландшафтного заповнення локацій; генерації складних лабіринтів; алгоритми процедурної генерації 3D лабіринтів відеогри на основі кросплатформленого ігрового двигуна; організацію взаємодії гравця з грою за допомогою фракталів; можливість його використання у інших типах відеоігор. Наведено огляд ігрових застосунків в яких використовується фрактальна графіка, а саме: The Legend of Zelda, Link’s Awakening, Свідок, Пробудження Лінка, I Love Hue.
Для спрощення використання фракталів при побудові лабіринтів наведено їх класифікацію в залежності від властивостей, якими вони володіють. До таких властивостей можна віднести розмірность, гіперрозмірність, топологію відтворення, тесселяцію, маршрутизацію, текстуру і пріоритет. Лабіринт може використовувати по одному елементу з кожного наведеного класу в будь-якому поєднанні. Використання фракталів в відеоіграх дозволяє значно зменшити об’єм оперативної пам’яті, необхідний для функціонування гри та збільшити її швидкодію за рахунок оптимізації алгоритму.
Ключові слова: фрактал, фрактальний дизайном гри, Fractal Design, Link’s Awakening, фрактальна графіка, фрактальні лабіринти, фрактальне моделювання.