ОСОБИСТЕ МОДЕЛЮВАННЯ ЕПЮРНИХ ЗАДАЧ З НАРИСНОЇ ГЕОМЕТРІЇ – ОДИН ІЗ ШЛЯХІВ ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ

  • Г. В. Баскова Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» (Україна) https://orcid.org/0000-0002-3385-8404
  • М.В. Лазарчук Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» (Україна) https://orcid.org/0000-0001-6192-6825
  • Б.С. Дейнеко Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» (Україна)

Анотація

У статті наведено деякі результати спостереження за підготовкою студентів до олімпіад з нарисної геометрії та інженерної графіки, деякі аспекти моделювання епюрних задач. Ефективність підготовки технічних фахівців в ЗВО напряму залежить від декількох факторів – початковий рівень знань студентів, зацікавленість у вивченні ключових дисциплін, легкість засвоювання нового матеріалу, залученість студентів до процесів геометричного моделювання, тощо. Вивчення дисципліни «Нарисна геометрія» є невід'ємною складовою частиною комплексного підходу до підготовки фахівців інженерного спрямування. Нарисна геометрія є базовою дисципліною для інших – інженерної графіки, комп'ютерної графіки з точки зору набуття навичок геометричного моделювання. Процес геометричного моделювання починається з просторового уявлення об'єктів, їх взаємного розташунку та відповідної взаємодії. Тому важливим є підхід до завдань, що пропонуються студентам. Вони мають демонструвати динаміку прогресу. Таке обговорення зі студентами запропонованих геометричних об'єктів можна організувати на практичних заняттях, але більш ефективним воно буде в роботі гуртків інженерного спрямування для студентів, наприклад, в процесі підготовки до олімпіади з дисциплін «Нарисна геометрія», «Інженерна графіка». В статті розглядаються підходи до подання студентам постановки задач, відповідно залучення студентів до активної участі в кожному етапі розв'язання задачі – від аналізу умови до отримання результату. Критерієм глибини розуміння студентами є їх спроможність змінити деякі окремі частини умови та дослідити відповідні зміни процесу розв'язування задачі та отримання нових результатів. Задачі, що пропонуються в ході підготовки до олімпіади мають підвищений рівень складності, проте алгоритми їх розв'язування базуються на розв'язуванні простих задач, кожна з яких є окремим етапом процесу геометричного моделювання.

Ключові слова: нарисна геометрія, олімпіада, епюрні задачі, геометричне моделювання, геометричні місця точок, способи побудов, заміна площини проекцій.

 

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.
Опубліковано
2023-07-10
Як цитувати
Баскова, Г. В., Лазарчук, М., & Дейнеко, Б. (2023). ОСОБИСТЕ МОДЕЛЮВАННЯ ЕПЮРНИХ ЗАДАЧ З НАРИСНОЇ ГЕОМЕТРІЇ – ОДИН ІЗ ШЛЯХІВ ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ. Сучасні проблеми моделювання, (25), 22-31. https://doi.org/10.33842/2313-125X-2023-25-22-31