МЕТОД ПОБУДОВИ ФАКТИЧНИХ ПОВЕРХОНЬ КРИЛА ЛІТАКА В ПРОЦЕСІ ЙОГО ВИГОТОВЛЕННЯ ТА ЕКСПЛУАТАЦІЇ

  • А.Й. Незенко Державне підприємство «АНТОНОВ» (м. Київ, Україна) https://orcid.org/0000-0002-2403-477X
  • С.О. Козлов Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» (Україна) https://orcid.org/0000-0003-2071-0993
  • В.В. Ванін Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» (Україна) https://orcid.org/0000-0001-7008-7269

Анотація

У статті запропоновано метод моделювання фактичних поверхонь консольної частини (консолі) крила літака в процесі його виготовлення, після остаточного складання та при експлуатації. Потреба у створенні геометричних моделей фактичних поверхонь зумовлена необхідністю дослідження деформацій планера літака з метою комплексної оцінки та прогнозування змін фактичних льотних характеристик виробу. Крім визначення фактичних льотних характеристик літака створення геометричних моделей фактичних поверхонь літака дозволить вирішити ряд інших задач, пов’язаних з підвищенням надійності виробу та рівня безпеки польотів. Крило літака зазнає значних регулярних навантажень, особливо при зльоті та посадці, що з часом може призвести до значних залишкових деформацій та зміни геометричних параметрів і, як наслідок, до погіршення льотних характеристик. Тому дослідження змін геометричних параметрів крила є одним з пріоритетних завдань.

Фактичні поверхні крила є основним елементом геометричної моделі, яка створюється на кожному з зазначених етапів. Ці поверхні формуються із застосуванням методу, який використовується при побудові поверхонь крила на стадії розроблення, але в якості вихідних даних використовуються не проєктні, а фактичні геометричні параметри, отримані певним чином на визначених етапах виготовлення або експлуатації літака. Фактичні геометричні параметри, які використовуються при побудові фактичних поверхонь крила, розраховуються на основі даних, отриманих в результаті обмірів агрегату із застосуванням сучасних лазерних вимірювальних засобів, і відображують геометричні особливості кожного окремого виробу. Створення таких моделей є частиною процесу формування цифрового двійника літального апарату.

Формування цифрового двійника готового виробу є одним з найбільш перспективних методів комплексного вирішення багатьох задач, які постають перед виробниками та експлуатантами сучасної авіаційної техніки. Зазначена концепція несе в собі ідею глибокого моніторингу геометричних, фізичних та поведінкових властивостей об’єкту впродовж всього його життєвого циклу шляхом їх відтворення у цифровому вигляді.

Ключові слова: цифровий двійник, літальний апарат, виробництво, експлуатація, крило, фактична геометрична модель

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.
Опубліковано
2023-07-10
Як цитувати
Незенко, А., Козлов, С., & Ванін, В. (2023). МЕТОД ПОБУДОВИ ФАКТИЧНИХ ПОВЕРХОНЬ КРИЛА ЛІТАКА В ПРОЦЕСІ ЙОГО ВИГОТОВЛЕННЯ ТА ЕКСПЛУАТАЦІЇ. Сучасні проблеми моделювання, (25), 158-168. https://doi.org/10.33842/2313-125X-2023-25-158-168

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають