СИСТЕМА ПОЛІТОЧКОВИХ ПЕРЕТВОРЕНЬ ГРУПИ ОБ’ЄКТІВ В ОДНОМУ БАЗИСІ
Анотація
У статті подається описання системи політочкових перетворень декількох об’єктів всередині одного базису. Ця система дозволяє наочно спостерігати зміни форми об’єктів при процесах деформації шляхом зміни форми базису. Перетворення базису проводиться шляхом переміщення заданих точок. Перетворення фігур функціонально залежать від зміни базису. Дослідження проводились з фігурами полігонального типу. Отримані результати дають змогу зробити висновки щодо доцільності використання політочкових перетворень для полікоординатного відображення групи об’єктів, об’єднаних одним базисом.
У сучасному світі, мабуть, немає сфер, де не застосовується комп’ютерна графіка, від будівництва і важкої промисловості, до медицини, освітньої галузі, реклами та мультиплікації. Одним з напрямків діяльності людини, який дуже стрімко розвивається, є створення комп’ютерних ігор. Нові часи вимагають розвитку нових технологій, які повинні відповідати сучасним вимогам. При створенні комп’ютерних ігор багато часу займає створення гравців, яких може бути багато на одному екрані, а при деяких сценах ці об’єкти повинні бути схожими один на одного, але відрізнятись деякими деталями. Вимальовувати кожний такий об’єкт не тільки складно, але й нудно. До того ж цей процес займає багато часу. І тому є сенс якось автоматизувати створення таких майже схожих гравців в одній сцені. Таку змогу надає спосіб політочкових перетворень геометричних об’єктів.
Інколи ці об’єкти повинні мати схожі доповнення. Наприклад, не просто лицар, а лицар з мечем, та ще й з конем, або не просто людина, а люди з дітьми, або з тваринами. В такому випадку потрібно розглянути апарат політочкових перетворень по відношенню до декількох об’єктів, які занурюються в один простір. У цій статті розглядається саме такий спосіб політочкових перетворень, коли всередині політочкової області містяться декілька різних фігур, а перетворення відбуваються за одним законом для всіх об’єктів.
Метою досліджень є удосконалення способу генерації геометричних об’єктів за допомогою політочкових перетворень групи об’єктів, що дасть можливість зекономити ресурси та зменшити час на відтворення фігур після деформаційних змін. У статті пропонується використання створеної комп’ютерної системи для наочного відстеження процесу змін в режимі реального часу.
Ключові слова: деформаційне моделювання, політочкові перетворення, полікоординатні відображення, базис перетворення, об’єкт перетворення.