МАРКЕРИ Й ЧИННИКИ СОЦІАЛЬНОЇ ІНТЕГРАЦІЇ: ІНСТРУМЕНТАЛЬНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ТУРИЗМУ В СОЦІАЛЬНО-ФІЛОСОФСЬКОМУ ВИМІРІ
Анотація
Досліджується інструментальний потенціал туризму в соціально-філософському вимірі – як провідника
ідеології соціальної згуртованості – та європейський досвід його взаємодії з релігійними та освітніми
інститутами на шляху створення «суспільства для всіх». Ідеологія «соціальної згуртованості» зорієнтована
на створення працездатних механізмів соціальної справедливості, соціальної інклюзії та довіри. Для створення
і впровадження таких механізмів (а головне – для їхньої ефективності) «згуртованість» мусить виступати
не лише світоглядною основою та базовою інтенцією проекту, а й його основним методом, оскільки потребує
власне згуртованості й добре відкоригованої взаємодії всіх соціальних інститутів: культурних (насамперед
науки й освіти та церкви), політичних, економічних тощо, – навколо інтегративної ідеї, а також послідовності
в якомога ширшому впровадженні засадничих ідей в усі сфери соціального життя, залученні до проектів
найширшого кола учасників, свідомих значущості конкретної соціальної дії та власної соціальної
відповідальності.