АНДРАГОГІЧНИЙ АСПЕКТ РОЗВИТКУ ХУДОЖНЬОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ

  • Ольга Хижна Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова

Анотація

Андрагогічний аспект розвитку художньої освіти в Україні розглядається в контексті теоретичного переосмислення освітнього процесу в педагогічному університеті у зв’язку зі зміною освітньої парадигми. Орієнтація не на оцінку, а на вміння самостійно здобувати інформацію, осмислювати, перероблювати та узагальнювати її визначається одним із головних критеріїв якості професійного навчання майбутніх фахівців. Використання рефлексивно-інноваційних методів, особливість яких полягає у принциповій інноваційній відкритості, творчому розумінні кожного педагогічного завдання, розглядається як передумова формування інноваційної поведінки майбутнього вчителя музики.

Ключові слова:

андрагогіка, освітній простір, педагогічна антропологія, гуманістичні цінності, мистецька освіта.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Ольга Хижна, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова

Хижна Ольга Петрівна – доктор педагогічних наук, професор Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова (м. Київ)

Посилання

Андрущенко В. Соціальна філософія. Історія, теорія, методологія / В. Андрущенко, Л. Губерський, М. Михальченко. –– К. : Генеза, 2006. –– 656 с.

Белл Д. Грядущее постиндустриальное общество. Опыт социального прогнозирования / Д. Белл ; пер. с англ. под ред. В. Л. Иноземцева. — М. : Academia, 1999. –– 956 с.

Болонський процес у фактах і документах / Упо-рядники Степко М. Ф., Болюбаш Я. Я., Грубіян-ко В. В., Бабін І. І. –– К.–– Тернопіль : Вид-во ТДПУ ім. В. Гнатюка, 2003. –– 52 с.

Гегель Г. В. Ф. Феноменология духа / Г. В. Ф. Гегель ; пер. Г. Г. Шпет, М. Ф. Быкова. –– М. : Наука, 2000. –– 495 с.

Кастельс М. Информационная эпоха: экономика, общество и культура / М. Кастельс ; пер. с англ. под науч. ред. О. И. Шкаратана. — М. : ГУ ВШЭ, 2000. — 608 с.

Нейсбит Дж. Высокая технология, глубокая гу-манность : Технологии и наши поиски смысла / Джон Нейсбит при участии Наны Нейсбит и Дугласа Филипса ; пер. с англ. А. Н. Анваера. –– М. : АСТ: Транзиткнига, 2005. –– 381 с.

Ортега-и-Гассет Х. Восстание масс // Хосе Орте-га-и-Гассет ; пер. с исп. –– М. : ООО «Изд-во АСТ», 2001. –– 509 с.

Падалка Г.М. Педагогіка мистецтва (Теорія і методика викладання мистецьких дисциплін) / Г. М. Падалка. –– К. : Освіта України, 2008. –– 274 с.

Хижна О. П. Закономірності та принципи модер-нізації підготовки вчителів до забезпечення основ мистецької освіти учнів початкової школи / О. П. Хижна // Науковий вісник Південноукраїнського державного педагогічного університету ім. К. Д. Ушинського : зб. наук. праць. –– 2008. –– № 10––11. –– С. 158––165.

Юсов Б. П. Взаимосвязь культурогенных факто-ров в формировании современного художественного мышления учителя образовательной области «Искусство» : избр. тр. по истории, теории и психологии художеств. образования и полихудожеств. воспитания детей / Б. П. Юсов ; Ин-т худож. образования, Рос. акад. образования. –– М. : Компания Спутник, 2004. –– 253 с.

References

Andrushchenko, V. and Guberns’kyi, L. and Mykhal’chenko, М. (2006). Social philosophy. History, theory, methodology. Kyiv : Geneza. [in Ukrainian]

Bell, D. (1999). Forthcoming post-industrial society. Experience of social forecast-ing. (V. L. Inozemtsev, Ed.). Moscow : Academ-ia. [in Russian]

Stepko, М. F. and Bolyubash, Y. Y. and Grubi-yanko, V. V. and Babin, І. І. (2003). Bologna process in facts and documents. Kyiv. Ternopil’ : Publishing house TSPU after V. Hnatyuk. [in Ukrainian]

Hegel, G. V. F. (2000). Phenomenology of spirit. Moscow : Nauka. [in Russian]

Kastel’s, М. (2000). Information epoch : economics, society and culture. Moscow : SU HSE. [in Russian]

Naisbitt, J. (2005). High-tech, deep humanity : Technologies and our search of sense. Moscow : AST : Tranzitkniga. [in Russian]

Ortega-y-Gasset, J. (2001). Revolt of the masses. Moscow : LLC «Publishing house AST». [in Russian]

Padalka, G. М. (2008). Pedagogy of art. Theory and methods of teaching art courses. Kyiv : Osvita Ukraine. [in Ukrainian]

Khyzhna, О. P. (2008). Common factors and principles of modernization of teachers’ training to provide the basics of the art education of the elementary school pupils. Scientific reporter of South Ukrainian State Pedagogical University after K. D. Ushyns’kyi, 10–11, 158–165. [in Ukrainian]

Yusov, B. P. (2004). Interrelation of cultural and genetic factors in the development of con-temporary art thinking of the teacher of the educational field “Art”. Selected works on history, theory and psychology of art education and poly-art upbringing of children. Moscow : Sputnik Company. [in Russian]

Опубліковано
2013-04-30
Номер
Розділ
Articles