АКСІОПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ГАРМОНІЗАЦІЇ ВІДНОСИН У СИСТЕМІ «ЛЮДИНА-ПРИРОДА»

  • Галина Тараненко Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького

Аннотация

Анотації:

Здійснено філософський аналіз аксіопсихологічних аспектів гармонізації відносин у системі «людина–природа». Наголошено на людиновимірності сучасного раціона­лізму та доведено актуальність і доцільність урахування людиномірних інтенцій у сучасному науковому пізнанні, що передбачає залучення до його змісту ціннісно-смислового компонента. Обґрунтовано необхідність формування нової системи цінностей, що відповідає глобальним змінам у системі «людина–природа» з урахуванням психологічних методів корекції утилітарно-прагматичного ставлення сучасної людини до природи.

Тараненко Галина. Аксиопсихологические аспекты гармонизации отношений в системе «человек–природа»

Проведен философский анализ аксиопсихологических аспектов гармонизации отношений в системе «человек–природа». Акцентирована человекомерность современного рационализма и доказана актуальность и целесообразность учета человекомерных интенций в современном научном познании, которое предусматривает включение в его содержание ценностно-смыслового компонента. Обоснована необходимость формирования новой системы ценностей, которая соответствует глобальным изменениям в системе «человек–природа» с учетом психологических методов коррекции утилитарно-прагматического отношения современного человека к природе.Taranenko Galyna. Axiopsychological aspects of harmonization of relations in the «human-nature» system

Philosophic analysis of axiopsychological aspects of harmonization of relations in the «human-nature» system has been done. The attention has been focused on human dimension of modern rationalism; topicality and expediency of considering the human dimension intentions in modern scientific cognition which suggests the inclusion of value and meaning component into its contents have been proved. The necessity to form a new system of values which corresponds to global changes in the «human-nature» system with the account of psychological methods of correction of a modern human’s utilitarian and pragmatic attitude to nature has been substantiated.

Ключові слова:

аксіологія природи, гармонізація взаємозв’язків у системі «людина-природа», людиновимірність.

аксиология природы, гармонизация отношений в системе «человек-природа», человекомерность.

axiology of nature, harmonization of relations in the «human–nature» system, human dimension.

Скачивания

Данные скачивания пока недоступны.

Литература

Список використаних джерел

Атфилд Р. Этика экологической ответственности / Р. Атфилд // Глобальные проблемы и общечело-веческие ценности. — М. : Прогресс, 1990. — С. 196—202.

Бех І. Д. Духовні цінності в розвитку особистості / І. Д. Бех // Педагогіка і психологія. — 1997. — № 1. — С. 124—129.

Гартман Н. Этика / Под ред. Ю. С. Медведева, Д. В. Скляднева. — СПб. : Фонд Университет ; Владимир Даль, 2002. — 707 с.

Петров Ю. В. Философия ценностей и ценностная этика / Ю. В. Петров, В. Ю. Петров // Гартман Н. Этика ; под ред. Ю. С. Медведева, Д. В. Скляднева. — СПб. : Фонд Университет ; Владимир Даль, 2002. — 707 с.

Сидоренко Л. І. Сучасна екологія. Наукові, етичні та філософські ресурси : навчальний посібник / Л. І. Сидоренко. — К. : ПАРАПАН, 2002. — 150 с.

Троїцька Т. С. Філософська методологія як чинник модернізації професійної підготовки педагога / Т. С. Троїцька. — Сімферополь : Таврія, 2006. — 376 с.

Яценко Т. С. Основи глибинної психокорекції : феноменологія, теорія і практика : навчальний по-сібник / Т. С. Яценко. — К. : Вища школа, 2006. — 382 с.

Яценко Т. С. Концептуальні засади і методика глибинної психокорекції : Підготовка психолога-практика : навчальний посібник / Т. С. Яценко, Б. Б. Іваненко, С. М. Аврамченко. — К. : Вища школа, 2008. — 342 с.

References

Atfild, R. (1990). Ethics of ecological responsibility. Global problems and universal human values. Mos-cow : Progress [in Russian].

Bekh, І. D. (1997). Spiritual values in the develop-ment of personality. Pedagogy and psychology, 1,124—129 [in Ukrainian].

Hartmann, N. (2002). Ethics. St. Petersburg : Univer-sity Fund [in Russian].

Petrov, Yu. V. and Petrov, V. Yu. (2002) Philosophy of values and value ethics. Gartman N. Ethics. St. Pe-tersburg : University Fund [in Russian].

Sydorenko, L. І. (2002). Modern ecology. Scientific, ethical and philosophical resources : study guide. Kyiv : PARAPAN [in Ukrainian].

Troits’ka, Т. S. (2006). Philosophical methodology as a factor of modernization of teacher’s professional training. Simferopol’ : Tavria [нin Ukrainian].

Yatsenko, Т. S. (2006). Fundamentals of innermost psychocorrection : phenomenology, theory and prac-tice : study guide. Kyiv : Vyshcha shkola [in Ukrai-nian].

Yatsenko, Т. S. and Ivanenko, B. B. and Avramchen-ko, S. М. (2008). Conceptual grounds and methods of innermost psychocorrection : Training of a psychologist-practitioner: study guide. Kyiv : Vyshcha shkola [in Ukrainian].

Опубликован
2014-04-23
Выпуск
Раздел
Articles