DIALOGUE IN LANGUAGE-CULTURE PRACTICES: METHODOLOGICAL FOUNDATIONS
Abstract
In the article the problem of dialogue implementation during language learning process is considered. There has been marked the great significance of dialogue for searching the ways of uniting people in the polycultural society. With the help of research methods and other ways and means of research object and subject comprehension the necessity of person’s cultural-educational space dialogization via the comprehension and actualization of his abilities in the process of foreign language learning and interacting with other culture representatives; the content of dialogue use developments in language-culture practices has been revealed. It has been proved that it will allow to learn and understand the other cultures better, as well as to create the environment for realization of person’s potential.Downloads
References
Бондаревская А. И. Личностно-профессиональное развитие студентов в культурно-образовательном пространстве вуза: монография / А. И. Бондаревская. –– Ростов-на-Дону : Изд-во «Булат», 2011. –– 168 с.
Король А. Д. Моделирование системы эвристического обучения на основе диалога : дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.01 «Общая педагогика, история педагогики и образования» / Андрей Дмитриевич Король. –– М. : б. и., 2007. –– 392 с.
Ніколаєва С. Ю. Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання / Наук. ред. укр. видання С. Ю. Ніколаєва. –– К. : Ленвіт, 2010. –– 18 с.
Тер-Минасова С. Г. Языковая и межкультурная коммуникация : учебное пособие / С. Г. Тер-Минасова. –– М. : Слово, 2009. –– 624 с.
Троїцька Т. С. Філософські інтерпретації пошуків гармонізації простору культури й освіти // Гармонізація культурно-освітнього простору вищої школи : проблеми та перспективи : монографія / За заг. ред. В. В. Молодиченка. –– Мелітополь––Седльце : Видавництво МДПУ імені Б. Хмельницького ; Видавництво Природничо-гуманітарного університету в м. Седльце, 2014. –– С. 18––32.
Burbules N. Dialogue in teaching: theory and practice / N. Burbules. –– Teachers College Press, Columbia University. –– N. Y., 1993. –– 208 p.
Troitska O. Conceptual foundations of dialogue idea implementation into cultural-educational space / O. Troitska // Canadian Scientific Journal. –– 2015. –– Issue 1. –– Р. 187––192.