ТВОРЧИЙ ПОТЕНЦІАЛ ФІЛОСОФІЇ В КОНТЕКСТІ СУЧАСНОЇ УНІВЕРСИТЕТСЬКОЇ ОСВІТИ
Анотація
У статті здійснено теоретичний аналіз особливостей
творчого підходу до викладання філософії у вищій
школі в контексті глобалізації та соціальної
невизначеності.
Встановлено,
завданням
викладача
що
філософії
ключовим
стає
не
передавання канонів, а створення умов для
самостійного мислення. Для цього важливо
оновлювати методичний інструментарій, активно
використовувати кейс-методи, діалогічні підходи,
філософське есе як форму вільного міркування, а
також інструменти цифрової гуманітаристики.
Творчий викладач не боїться експериментувати з
формами подачі матеріалу, залучати нетрадиційні
джерела та стимулювати нестандартне мислення
студен
тів. Упр
овадженн
я творчих пі
дході
в у
філософську освіту сприяє розвитку в студентів
гнучкого та критичного мислення, здатності до
самостійного аналізу складних проблем та
прийняття обґрунтованих рішень у різноманітних
життєвих ситуаціях. Стверджується, що особливу
роль творчий підхід відіграє у розвитку
комунікативних навичок студентів. Участь у дебатах,
дискусіях, групових проєктах та філософських
діалогах сприяє вдосконаленню їхньої здатності
чітко та аргументовано висловлювати власні думки,
слухати та розуміти позицію інших, вести
конструктивну полеміку та знаходити компромісні
рішення. Ці навички є незамінними для успішної
соціальної взаємодії та професійної комунікації в
сучасному світі.