ЦІННІСНІ ОРІЄНТАЦІЇ УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ ЗАПОРІЗЬКОГО КРАЮ: ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ВЕКТОР
Анотація
У
статті
розглянуто
важливу
роль
євроінтеграційних процесів в українській освіті
у світлі потенційного вступу України до
Європейського Союзу. Авторами окреслено
коло переваг, які надає євроінтеграція
українському суспільству в умовах воєнного
стану. У статті досліджено ставлення учнів 9
11 класів навчальних закладів Запорізької
області
до
демократичних
цінностей
об’єднаної Європи. Автори надано детальний
аналіз
наукових робіт вітчизняних та
зарубіжних
учених,
які
досліджують
європейські цінності та їхній вплив на
суспільство і освіту. Наведено результати
онлайн анкетування, проведеного серед учнів
9–11 класів ЗЗСО Запорізької області, які
показують, що більшість учасників опитування
вважають інтеграцію Україні до Європейського
Союзу позитивним процесом, а серед
найбільш важливих для старшокласників
цінностей є свобода, права людини та
справедливість. Авторами підкреслено, що
отримані результати можуть стати основою
для визначення тематики й змісту уроків,
спрямованих на формування ціннісних
орієнтацій і компетентностей школярів.