ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ПРОБЛЕМИ ПІЗНАВАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО І МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ

  • Володимир Гузь Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького

Анотація

Статтю присвячено дослідженню
теоретичних засад проблеми пізнавальної
активності дітей дошкільного і молодшого
шкільного віку. У науковій роботі
проведено аналіз теоретико
методологічних підходів до визначення
понять «активність», «діяльність»,
«пізнавальна діяльність», «пізнавальна
активність», охарактеризовано структурні
компоненти й рівні пізнавальної
активності. Розглянуто проблему
формування пізнавальної активності дітей
дошкільного та молодшого шкільного віку
як важливого чинника успішного навчання
та розвитку особистості. Висвітлено
взаємозв’язок між пізнавальною
активністю, мотивами, потребами,
інтересами та самостійністю дитини.
Проаналізовано вікові особливості
розвитку пізнавальної активності,
акцентовано увагу на педагогічних умовах
її формування в освітньому процесі.
Представлено типи й форми пізнавальної
активності, а також їхній прояв у
навчальній діяльності. Матеріали статті
можуть бути корисними для науковців,
педагогів і практиків у сфері дошкільної та
початкової освіти.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.
Опубліковано
2025-08-28