РОЗВИТОК SOFT SKILLS У ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ НА ЗАНЯТТЯХ З ЛІТЕРАТУРИ НІМЕЦЬКОМОВНИХ КРАЇН

  • Юлія Надольська, Лариса Єпіфанцева Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького

Анотація

У статті розглянуто особливості розвитку «soft skills»
здобувачів вищої освіти у процесі вивчення літератури
німецькомовних країн. Проаналізовано та узагальнено
поняття «soft skills» та їх класифікацію. Акцентовано увагу
на потенціалі літературного матеріалу як важливого
засобу
формування
ключових
особистісних,
комунікативних та міжкультурних компетентностей,
необхідних для успішної професійної реалізації. Окрім
цього, порушуються питання щодо філософських,
соціальних та етичних тем, які дозволяють здобувачам не
лише удосконалювати мовну компетентність, а й
розвивати «soft skills» у процесі інтерпретації текстів,
колективного аналізу, участі у дебатах, літературних
дискусіях, рольових іграх, інтерактивних завданнях тощо.
Обґрунтовано доцільність інтеграції елементів критичного
мислення, емоційного інтелекту, креативності, уміння
працювати в команді, вести дискусію та приймати
відповідальні рішення в освітньому процесі. Наведено
приклади вправ та інструкції до їх виконання, зроблено
висновок про важливість розвитку «soft skills» у здобувачів
на занятті з літератури німецькомовних країн, що сприяє
не лише підвищенню рівня їхньої мовленнєвої та
літературної
компетентності,
але
й
забезпечує
формування цілісної, гнучкої, конкурентоспроможної
особистості,
здатної
ефективно діяти в умовах
міжкультурного середовища.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.
Опубліковано
2025-08-28