ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ЛОГОПЕДІВ ДО РОБОТИ З ДІТЬМИ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗА ДОПОМОГОЮ ЛЯЛЬКОТЕРАПІЇ

  • Олена Переворська, Тетяна Приходько, Вікторія Ісаченко Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара

Анотація

У статті розглянуто важливість використання ляльок у
логопедичній роботі з дошкільниками як ефективний
інструмент розвитку мовлення, емоційної стабільності та
соціальної адаптації дітей. Лялька через ігрову діяльність
допомагає дітям опановувати соціальні ролі, розвивати
базові навички комунікації та відстоювати власні бажання.
Лялькотерапія виступає як потужний засіб корекції
мовленнєвих порушень, розвитку артикуляційних навичок
та розширення словникового запасу дітей дошкільного
віку.
Особливу увагу приділено використанню різних типів
ляльок (рукавички, пальчикові, маріонетки та інші) в
контексті розвитку мовлення у дітей з порушеннями
артикуляції
та
фонематичного слуху. Авторами
запропоновано практичні рекомендації для підготовки
майбутніх логопедів до застосування лялькотерапії,
включаючи навчання теоретичним основам, створенню
ляльок, а також розробці логопедичних ігор і сценаріїв.
З'ясовано,
що лялькотерапія
завдяки
своїй
мультифункціональності не тільки активізує мовленнєвий
розвиток, але й допомагає знімати емоційну напругу,
формує моделі поведінки та стимулює розвиток
особистісних якостей дітей. Зроблено висновок, що
впровадження цієї методики в систему підготовки
логопедів забезпечує гнучкий підхід до роботи з
дошкільниками та сприяє формуванню гуманістичного
підходу в корекційно-розвивальній практиці.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.
Опубліковано
2025-08-28