ОНТОЛОГІЧНИЙ ПІДХІД ДО АНАЛІЗУ ЦИФРОВИХ НАВИЧОК КОРИСТУВАЧІВ АНАЛІТИЧНИХ ПОРТАЛІВ: ДОСВІД ОПИТУВАННЯ РЕДАКТОРІВ УЕЕО

  • Валерій Биков, Юлія Рогушина, Олександр Кохан, Іван Євтушок, Олександра Литовченко Інститут цифровізації освіти НАПН України

Анотація

У
публікації запропоновано онтологічний підхід, який
використовується до дослідження цифрових навичок
користувачів аналітичних порталів на основі опитування
редакторів електронної енциклопедії освіти. Описано метод
використання онтологічного подання знань для розробки
адаптивних
і
Продемонстровано,
саме онтологічна модель
екосистеми аналітичного вікі-порталу розширює можливості
для адаптивного опитування, формалізації дескрипторів
навичок і агрегування доказів поведінки, забезпечуючи
формалізовані знання про: таксономію навичок і ролей;
семантичну структурну модель для відображення системи
компетенцій (у вигляді властивостей і зв’язків); правила і
запити
для автоматизованої інференції профілів
компетентності та динамічної генерації опитувань.
Зроблено висновок, що онтологічно
обґрунтовані
опитування відповідають принципам FAIR-даних (Findable,
Accessible, Interoperable, Reusable) та забезпечують
прозорість методики, відтворюваність результатів та
можливість повторного використання даних у різних
контекстах.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.
Опубліковано
2025-12-09