ЄВРОПЕЙСЬКІ ПІДХОДИ ДО МОВНОЇ ОСВІТИ УЧНІВ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ

  • Світлана Дубяга, Владислава Дьоміна Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького

Анотація

У статті проаналізовано європейські підходи до мовної
освіти учнів з особливими освітніми потребами в контексті
реалізації принципів інклюзивної освіти. Окреслено
нормативно-правові й концептуальні засади мовної
підготовки таких учнів у країнах Європейського Союзу,
зокрема з позицій дотримання прав людини, мовного
різноманіття та рівного доступу до освіти. Особливу увагу
приділено адаптації навчальних програм, використанню
індивідуалізованих освітніх траєкторій, універсального
дизайну навчання та альтернативних і додаткових засобів
комунікації в мовному навчанні. Проаналізовано роль
учителя-філолога в забезпеченні ефективного мовного
розвитку учнів з особливими освітніми потребами, а також
визначено можливості імплементації європейського
досвіду в українську освітню практику. Зроблено висновок
про доцільність інтеграції європейських освітніх стратегій
у систему мовної освіти України з метою підвищення її
інклюзивності та якості.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.
Опубліковано
2025-12-09