ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ УСПІШНОЇ АДАПТАЦІЇ ДІТЕЙ РАННЬОГО ВІКУ ДО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
Анотація
У статті розкрито сутність та особливості процесу
адаптації дітей раннього віку до освітнього
середовища закладу дошкільної освіти. Розкрито
зміст понять «дитина раннього віку», «адаптація»
та «освітнє середовище». Здійснено аналіз
психолого-педагогічної літератури з проблеми
адаптації,
визначено основні чинники, що
впливають на її перебіг, зокрема емоційний стан
дитини, рівень розвитку комунікативних умінь,
попередній досвід спілкування з однолітками та
дорослими, позицію родини. Обґрунтовано
поняття «педагогічні умови успішної адаптації
дітей раннього віку» як сукупність організаційно
педагогічних, психологічних та соціальних заходів,
спрямованих
на
створення
комфортного
середовища для дитини. Виокремлено ефективні
педагогічні умови успішної адаптації: гуманізація
взаємин між вихователем, дитиною та родиною;
організація поступового включення дитини у життя
дитячого колективу; використання ігрових форм
роботи; створення розвивального предметно
просторового середовища; педагогічна підтримка
батьків у період адаптації.
Результати
дослідження можуть бути використані в практиці
роботи закладів дошкільної освіти, у системі
підвищення кваліфікації педагогічних працівників,
а також у родинному вихованні.


