ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ РАННЬОГО ВІКУ В УКРАЇНІ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ: ВИКЛИКИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ

  • Світлана Жейнова, Альона Солонська Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького

Анотація

У статті розглянуто особливості виховання
дітей раннього віку (1-3 роки) в Україні за
умов воєнного стану. Акцент зроблено на
основних викликах, з якими стикаються
батьки або особи, що їх заміняють та
педагоги,
зокрема
порушення
стабільності, вимушене переміщення та
міграція за кордон, обмежений доступ до
освітніх та медичних послуг. Аналізується
вплив воєнних дій на психоемоційний
розвиток дитини раннього віку, а також
важливість збереження рутин, безпечного
середовища та емоційної підтримки.
Окрему увагу приділено аналізу чинного
законодавства України у сфері дошкільної
освіти, зокрема аналізу Закону України
«Про дошкільну освіту» та Базового
компонента
дошкільної
освіти,
які
визначають правові та ціннісні засади
виховання
дітей
раннього
віку.
Виокремлено ключові положення, що
регламентують поняття «дитина раннього
віку», її основні потреби та пріоритети
розвитку в сучасних умовах. У підсумку
визначено ключові потреби дітей раннього
віку в умовах воєнного стану та окреслено
перспективи удосконалення виховного
процесу в кризових ситуаціях.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.
Опубліковано
2025-12-09