ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА В ПРОЦЕСІ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ НАД ХОРОВИМ СТРОЄМ
Анотація
В статті систематизовано та узагальнено рекомендації до
самостійної підготовки до диригентської діяльності, які
розроблені на основі програми навчальної дисципліни «Хорове
диригування», освітньо-кваліфікаційний рівень – бакалавр
педагогічної освіти. У публікації визначено основні завдання
для учителя музичного мистецтва в процесі самостійної
підготовки до диригентської діяльності, обґрунтовано сутність
поняття «самостійна підготовка» до практичної роботи з хором,
розкрито особливості підбору хорового твору, попередньої
роботи диригента над хоровою партитурою, визначено
психолого-педагогічні умови репетиційної роботи з хоровим
колективом та концертного виступу.
Хоровий клас і практична робота з хором є однією з основних
виконавських і практичних дисциплін спеціального циклу
професійної
підготовки
мистецтва.
Аналізуючи
майбутніх учителів музичного
результати
багаторічної
хормейстерської роботи майбутніх вчителів музичного
мистецтва, навіть при достатньому володінні спеціальними
вміннями і навичками, у студентів, спостерігаються труднощі в
роботі з хоровим колективом. Недосвідчені музиканти
відчувають труднощі в організації та плануванні репетиційної
роботи, у визначенні технічних помилок і виконавських
недоліків, у виявленні причин неточності виконання, в
знаходженні засобів усунення технічних помилок і виконавських
недоліків. Найбільшу складність для студента-хормейстера
представляє робота над якісною стороною вокально-хорового
звучання, яке, в свою чергу, залежить від наявності у диригента
внутрішніх уявлень і ясного розуміння завдань і засобів
досягнення поставленої мети.
В статті досліджено і систематизовано особливості хорового
строю, його різновиди, правила інтонування мажорної та
мінорної гами, причини залежності хорового строю від
звукоутворення співаків. Пропонована автором публікація щодо
самостійної роботи над хоровим строєм дозволить студентам
більш ефективно підготуватися до практичної роботи з хором.
Публікація збагатить студентів – майбутніх вчителів музичного
мистецтва основними знаннями, прийомами і методами
попередньої роботи диригента над хоровою партитурою,
репетиційної роботи і підготовки до концертного виступу


