ВИХОВАННЯ ТОЛЕРАНТНОГО СТАВЛЕННЯ ДО ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ В ІНКЛЮЗИВНІЙ ГРУПІ

  • Анна Поліщук Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького

Анотація

Стаття присвячена дослідженню важливої
соціально-педагогічної
проблеми
формування толерантного ставлення до дітей
з особливими освітніми потребами (ООП) у
контексті розвитку інклюзивної освіти в Україні.
Актуальність теми зумовлена необхідністю
подолання
стигматизації,
стереотипів
та
соціальних
упереджень,
які
перешкоджають повноцінній інтеграції та
соціалізації дітей з ООП, перетворюючи
інклюзію на формальну інтеграцію. У роботі
здійснено аналіз теоретичних підходів до
розуміння толерантності як активної позиції,
що передбачає прийняття, повагу до гідності
та готовність до конструктивної співпраці.
Визначено
ключові
психолого-педагогічні
механізми виховання толерантності, зокрема
розвиток
емпатії
та
децентрації
у
нормотипових дітей, що є основою для
подолання
страху
перед «інакшістю».
Детально розкрито організаційно-педагогічні
умови створення толерантного освітнього
середовища, які включають забезпечення
професійної
компетентності
педагогів,
формування філософії інклюзії на рівні
закладу
та
простору.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.
Опубліковано
2025-12-09