СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ДІАГНОСТИКИ МОВЛЕННЄВИХ ПОРУШЕНЬ У ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
Анотація
У статті проаналізовано сучасні
підходи до діагностики мовленнєвих
порушень у дітей дошкільного віку, з
акцентом на їхню роль у
забезпеченні раннього виявлення
проблем і розробці ефективних
корекційних стратегій. Досліджено
мультидисциплінарний,
нейропсихологічний, психолого
педагогічний, медико-педагогічний
та технологічний підходи, які
інтегрують методи оцінки
мовленнєвих, когнітивних, емоційних
і фізіологічних аспектів розвитку.
Особливу увагу приділено
використанню ігрових методик,
цифрових інструментів, таких як
програми для аналізу голосу, та арт
терапевтичних технік, що
підвищують точність діагностики та
мотивацію дітей. Висвітлено роль
співпраці з батьками та інклюзивного
підходу в забезпеченні соціальної
адаптації дітей із мовленнєвими
порушеннями. Окреслено значення
ранньої діагностики для запобігання
ускладненням у навчанні та
соціалізації, а також перспективи
впровадження інноваційних
технологій, таких як пісочна терапія
та сміхотерапія, у діагностичний
процес. Підкреслено важливість
індивідуалізованих стратегій для
ефективного розвитку мовленнєвих
компетентностей у дошкільників.


