Теоретичний аналіз проблеми формування інформаційно-цифрової компетентності майбутніх фахівців іт-технологій засобами проєктних методів навчання
Аннотация
Статтю присвячено теоретичному аналізу проблеми формування інформаційно-цифрової компетентності майбутніх фахівців ІТ-технологій засобами проєктних методів навчання. Метою роботи є дослідження ефективності проєктних методів у контексті підготовки ІТ[1]спеціалістів, а також визначення ключових аспектів, які сприяють розвитку необхідних технічних та м’яких навичок для успішної професійної діяльності. Методологія дослідження містить аналіз наукових публікацій і досліджень, що стосуються проєктних методів навчання та формування інформаційно-цифрової компетентності. Особливу увагу приділено новітнім підходам до інтеграції проєктного навчання із сучасними технологіями, розробці критеріїв оцінювання результатів навчання, підготовці викладачів до впровадження цих методів. Отримані результати демонструють, що методи проєктного навчання сприяють розвитку не лише технічних навичок, а й критичного мислення, комунікативних навичок, уміння працювати колективно. Дослідженнями підтверджено, що студенти, які навчаються за прєектною методикою, демонструють вищий рівень мотивації та залучення до процесу навчання. Крім того, інтеграція проєктного навчання з новітніми технологіями, такими як віртуальна реальність і штучний інтелект, дозволяє створювати більш інтерактивні та реалістичні навчальні середовища. Проєктні методи навчання ефективно сприяють формуванню інформаційно[1]цифрової компетентності майбутніх ІТ-фахівців, розвиваючи у студентів як технічні знання, так і м’які навички. Інтеграція проєктного навчання у вищу освіту є необхідною для підготовки конкурентоспроможних ІТ-фахівців. Реалізація міждисциплінарних проєктів та використання новітніх технологій підвищують якість навчання та підготовки студентів. Рекомендації щодо подальших досліджень включають: розробку критеріїв для оцінювання проєктної діяльності, підготовку викладачів, вивчення довгострокових результатів проєктного навчання та створення міждисциплінарних проєктів для підготовки фахівців, здатних працювати в складних і динамічних професійних середовищах.