СПОСОБИ ВИКОРИСТАННЯ КОГНІТИВНОГО РОЗВИТКУ ІНДИВІДА ДЛЯ ПОКРАЩЕННЯ ОСВІТИ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

  • Валентина Ляпунова, Наталія Волік Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького

Аннотация

У
статті здійснено огляд ряду важливих наукових
досліджень, присвячених становленню мислення та
розвитку пізнавальної активності дітей дошкільного віку.
Окрема увага приділяється тому, як природа та виховання
разом формують цей розвиток і якою саме є роль дітей у
формуванні їх власного когнітивного розвитку. Метою статті
є аналіз основних теорій когнітивного розвитку дітей
дошкільного віку та огляд можливих способів використання
досліджень когнітивного розвитку дітей дошкільного віку для
покращення їхньої освіти. Наголошується, що на
когнітивний розвиток людини впливають культурні та
соціальні фактори. Когнітивний розвиток визначається як
соціально опосередкований процес, у якому діти набувають
культурних цінностей, переконань і стратегій вирішення
проблем шляхом спільного діалогу з більш обізнаними
членами суспільства. Визнається важлива роль соціальної
взаємодії в розвитку розумових здібностей, наприклад,
мовлення та мислення у дітей, а також засвоєння дітьми
культурних засобів, тобто методів мислення та стратегій
вирішення проблем, які діти засвоюють через соціальні
взаємодії з більш обізнаними членами суспільства.
Акцентується увага на тому, шо у науковій спільноті
визнається думка великого швейцарського психолога Жана
Піаже про те, що дитяче мислення проходить серію з
чотирьох окремих стадій. Однак між дослідниками немає
згоди між тими, хто наголошує на непостійних, стадійних
змінах у когнітивному розвитку, і тими, хто наголошує на
поступових постійних змінах. Розуміння того, як діти
думають і навчаються є корисним для покращення освіти.
Розглядаються способи, за допомогою яких дорослий може
«підтримати» навчання дитини.

Скачивания

Данные скачивания пока недоступны.
Опубликован
2025-12-09