Методика використання ресурсів неформальної освіти у професійній підготовці фахівців з цифрових технологій
Анотація
Метою дослідження визначено розробку методики використання ресурсів неформальної освіти у професійній підготовці фахівців із цифрових технологій, що передбачає обґрунтування доцільності їхньої інтеграції у формальні освітні програми, характеристика впливу на якість підготовки, модернізацію навчальних процесів та адаптацію до викликів цифрової трансформації. Вказано, що методологічну основу дослідження становлять теоретичні методи, зокрема аналіз наукових джерел і практик інтеграції неформальної освіти, порівняльний аналіз міжнародного та національного досвіду, а також системний підхід, який дозволяє розглядати цей процес як цілісну систему. З’ясовано, що результати дослідження базуються на узагальненні сучасних практик і розробці рекомендацій для використання неформальної освіти у професійній підготовці фахівців. Важливим акцентом дослідження є визначення ключових компонентів методики, таких як аналіз потреб і планування, інтеграція ресурсів у навчальний процес, застосування змішаного навчання, практичне навчання, оцінювання результатів і підготовка викладачів. Результати роботи містять обґрунтування ролі неформальної освіти у професійній підготовці фахівців, розробку підходів до інтеграції таких ресурсів у формальну освіту, аналіз ефективності змішаного навчання та впровадження цифрових технологій у навчальний процес. Зокрема, запропоновано використання симуляцій, віртуальних лабораторій і сертифікаційних програм, таких як AWS, Cisco, Microsoft, як частини формальних навчальних планів. Також висвітлено важливість підготовки викладачів для ефективного наставництва у процесі освоєння студентами цифрових ресурсів. У висновках обґрунтовано необхідність розробки адаптивних моделей інтеграції ресурсів неформальної освіти у формальний навчальний процес, зокрема з урахуванням індивідуальних потреб студентів і специфіки підготовки фахівців у сфері цифрових технологій. Також сформульовано рекомендації щодо підвищення кваліфікації викладачів, розвитку цифрових компетенцій і впровадження новітніх технологій у методику навчання. Подальші дослідження можуть бути спрямовані на вивчення ефективності запропонованої моделі, її впливу на розвиток професійних компетенцій і відповідність сучасним вимогам ринку праці.