ПРОГРАМНИЙ МОДУЛЬ ДЛЯ ІНТЕРАКТИВНОЇ АНІМАЦІЇ ВОЛОССЯ 3D ПЕРСОНАЖІВ

  • Д.В. Воронцова Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут" https://orcid.org/0000-0001-7868-0067
  • Г.В. Федченко Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут" https://orcid.org/0000-0003-0690-6017
  • С.Д. Перестаронін Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут" https://orcid.org/0009-0005-6770-7136

Анотація

У даному дослідженні представлено розробку програмного розширення (аддону), призначеного для реалізації анімації руху локонів волосся тривимірного персонажа в програмному середовищі Blender. Основним принципом функціонування аддону є математичне моделювання руху комп’ютерного волосся, що описується рівняннями, які враховують дугоподібну траєкторію, інерційність руху та динаміку деформації об’єкта у просторі. Запропонований інтерфейс дозволяє здійснювати інтерактивну взаємодію користувача з програмним середовищем, що сприяє оперативному налаштуванню параметрів анімації й наочній перевірці результатів у режимі реального часу. Такий підхід забезпечує високу ефективність розробки складних анімаційних сцен та персоналізованих рішень для візуалізації.

Функціональна структура аддону охоплює чотири основні модулі: Curve Creation (створення кривої), Curve Adjustment (редагування кривої), Curve Animation (анімація кривої) та File Properties (робота з файлами). У модулі створення кривої реалізовано генерацію стилізованих локонів за допомогою налаштовуваних параметрів, таких як кількість вузлових точок, вибір просторової осі, визначення міжточкової відстані. Передбачено функції додавання, оновлення та видалення кривих. Для формування стилізованого волосся застосовано метод екструзії форми локона вздовж заданої кривої, що дозволяє створювати як прості, так і складні за структурою об’єкти.

У модулі редагування передбачено такі інструменти: оновлення координат точок кривої, відновлення вихідного положення, додавання нових точок із врахуванням їхнього індексу в структурі кривої, а також видалення останнього елемента. Модуль анімації базується на реалізації математичних функцій, що імітують природні коливання: синусоїдальні (Wavy1) та косинусоїдальні (Wavy2) коливання. Завдяки поєднанню можливостей Blender і функціоналу розробленого інструменту користувач має змогу створювати високодеталізовані зачіски з динамічною анімацією різного рівня складності та візуальної реалістичності, що є актуальним для використання в ігровій індустрії, віртуальній реальності та цифровій анімації.

Ключові слова: анімація, 3D персонаж, аддон для анімації, комп’ютерне волосся.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.
Опубліковано
2025-07-08
Як цитувати
Воронцова, Д., Федченко, Г., & Перестаронін, С. (2025). ПРОГРАМНИЙ МОДУЛЬ ДЛЯ ІНТЕРАКТИВНОЇ АНІМАЦІЇ ВОЛОССЯ 3D ПЕРСОНАЖІВ. Сучасні проблеми моделювання, (27), 51-59. вилучено із https://magazine.mdpu.org.ua/index.php/spm/article/view/3353