МЕТОДИКА ВИЗНАЧЕННЯ АЙДЕНТИКИ В ДИЗАЙНІ ІНТЕ’ЄРІВ РЕСТОРАНІВ
Анотація
Розглядається задача створення методики аналізу айдентики інтер’єрів, послідовність її етапів, результати та можливості їх практичного використання для визначення дизайн-концепції інтер’єрів, а також наводиться приклад застосування методики у ході дипломного проєктування.
Метою публікації є обґрунтування і опис методики аналізу айдентики на основі просторових та візуальних рішень актуальних реалізованих проектів, визначення їх впливів на канали взаємодії людини і середовища, визначення цільових споживачів, що необхідно для формування дизайн-концепції інтер’єрів, та, у кінцевому підсумку, комерційного успіху реалізованих проєктів.
Методологія роботи базується на засадах системного підходу до відбору та рейтингування джерел вихідних даних, результатах теорії самоорганізації складних систем (модель людина-середовище, канали взаємодії людини із середовищем та їх пріоритети, психотипи, кореляції потреб окремих психотипів із стилістичними рішеннями).
Результатами роботи є методика визначення елементів айдентики, а також приклад її використання для обґрунтування дизайн-концепції інтер’єрів ресторанів та визначення цільових споживачів. Методика складається із наступних етапів:
- відбір релевантних джерел вихідних даних та їх рейтингування;
- визначення актуальних та популярних рішень (окремо серед професіоналів та аматорів);
- аналіз актуальних елементів айдентики;
- визначення характеристик їх впливу на ті чи інші канали взаємодії людини із середовищем;
- встановлення кореляцій із психотипами цільових споживачів;
- встановлення кореляцій із стилями дизайну інтер’єрів;
- обґрунтування дизайн-концепції інтер’єрів (взаємовідносини із архітектурним середовищем, стилістичні рішення, необхідність трансформації, об’ємно-планувальні рішення, кольорові рішення, матеріали, обладнання) для конкретних цільових споживачів;
- комплексний приклад, що ілюструє послідовність застосування методики.
Наукова новизна полягає у тому, що методика визначення елементів айдентики на основі системного підходу та теорії самоорганізації складних систем пропонується вперше, а практична значущість результатів обумовлена їх використанням у задачах точного визначення елементів айдентики, характеру їх впливів, обґрунтування дизайн-концепції інтер’єрів, а також визначення цільових споживачів.
Ключові слова: модель людина-середовище, айдентика, ресторанний бізнес, дизайн-концепція, цільовий споживач.