Ергоніми Мелітополя – актуальна проблема ономастики на початку ХХІ століття

  • Валентина Пачева
  • Сергій Тодоров

Анотація

У статті на значному фактичному матеріалі проаналізовано сучасні українські назви локалізованих мелітопольських комерційних підприємств, розглянуто сучасний стан вивчення ергонімії та проаналізовано семантичну мотивованість цього класу слів. Виявлено основні тематично-мотиваційні групи й описано найпоширеніші структурно-семантичні моделі ергонімів, зафіксовано невідповідність орфографічного оформлення мелітопольських назв літературним нормам.

Актуальність дослідження зумовлена стрімким збільшенням, постійними змінами щодо форми та змісту ергонімів внаслідок виходу підприємств поза межі локальних ринків й, відповідно, нагальною потребою у грамотному орфографічному оформленні власних назв суб’єктів економічної діяльності.

Мета дослідження полягає у здійсненні опису структури та семантики ергонімів м. Мелітополя. З’ясовано, що з-поміж різноманітних назв мелітопольських локалізованих комерційних підприємств найпоширенішими є іменникові, прикметникові найменування та складноскорочені слова й абревіатури. Здебільшого назви мелітопольських комерційних підприємств за структурою є однокомпонентними, однак мають місце двокомпонентні та трикомпонентні сполуки, що представлені словосполученнями й реченнями.

У роботі використано загальнонаукові (аналіз наукової літератури, синхронний аналіз) та спеціальні методи (лінгвістичний опис і компонентний аналіз). Отримані результати можуть знайти застосування у подальшій науково-дослідницькій роботі, при розробленні практичних рекомендацій для власників підприємств, рекламістів. Сформована база даних може прислужитися й у зіставному вивченні ергонімії різних ареалів України.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.
Опубліковано
2019-08-20
Розділ
Секція 1