ІСТОРИЧНО-МИСТЕЦТВОЗНАВЧИЙ АСПЕКТ КАМ’ЯНОЇ МОГИЛИ ДЛЯ ПРОЕКТІВ З ГРАФІЧНОГО ДИЗАЙНУ І ФІЛОСОФІЇ ПЕДАГОГІКИ

  • Ольга Ковальова
  • Володимир Кардашов

Анотація

У статті розглядається питання світоглядної, мистецтвознавчої та культурологічної суті прадавніх зображень Камяної Могили петрогліфів, які виступають через художній образ і символьну ідеографічну писемність. Дослідження вчених показало, що тематика первісних зображень з часом збагачувалася, набувала нових значень, внаслідок удосконалення та розвитку людського світосприйняття, подальшого відтворення та передачі інформації художніми образами та символами, такими графічними засобами як точка, лінія, пляма (площинна форма). У процесі розвитку зображення набувають принципу умовності та схематизації. В петрогліфах Камяної Могили простежується філогенез зображень від тональної плями і до графічної схеми (графічних знаків, ідеограм). Графічні засоби зображення постійно видозмінювались разом з еволюційним розвитком мислення та усвідомленням дійсності. Мала місце не лише художня культура, але й символьна ідеографічна писемність. Наслідування прадавніх зразків мистецтва розкриває уяву, виховує розуміння світосприйняття за допомогою художніх образів та розвиває творчий потенціал. Спостерігається взаємопроникнення та єдність самого задуму та графічних засобів його фіксації, що надалі послужить для дизайн-проекту змістом і формою.

Історія і культура виступає основою духовної довершеності нації. А відсутність традиційної культури у сучасному суспільстві призводить до його духовної деградації та падіння моральності. Просвітницька діяльність педагога направлена на виховання раціонально організованого суспільства: незмінної людської природи, самовираження в мистецтві, гармонійного існування в природному середовищі, прагнення пізнання навколишнього світу та рідних українських традицій.

Ключові слова: мистецтво, історія та культура, Камяна Могила, географічний дизайн.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.
Опубліковано
2020-07-05
Розділ
Секція 1