КУЛЬТУРНО-АНТРОПОЛОГІЧНИЙ ПІДХІД У ЕТНОПЕДАГОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ І ПРАКТИЧНИХ ПЕРЕТВОРЕННЯХ ОСВІТИ
Анотація
Горбова Н.А. Культурно-антропологічний підхід у етнопедагогічних дослідженнях і практичних перетвореннях освіти. Здійснено теоретичний аналіз місця і ролі культурно-антропологічного підходу у етнопедагогічних дослідженнях і практичних перетвореннях освіти. Розглянуто антропологічні особливості народного виховання та виявлено провідні етнопедагогічні принципи та ідеї науково-педагогічної діяльності у сучасній освіті. Підкреслено необхідність урахування антропологічних засад етнопедагогіки в практичних перетвореннях сучасного освітнього простору.
Ключові слова: культурно-антропологічний підхід, етнопедагогіка, культуровідповідність, народне виховання, природовідповідність, освітній простір.
Литература
Аносов І.П. Педагогічна антропологія: навч. посіб. / І.П.Аносов. – К.: Твім інтер, 2005. – 264 с.
Горбенко Ю.П. В боротьбі за педагогіку / Ю.П.Горбенко // УВЕПР. – 1928. – №4 (11). – С. 107-136.
Любар О. Історія української педагогіки / О.Любар, М.Стельмахович, Д.Федоренко. – К.: Либідь, 1999.
Огурцов А.П. Образы образования. Западная философия образования. ХХ век / А.П.Огурцов, В.В.Платонов. – СПб.: РХГИ, 2004. – 520 с.
Романенко М.І. Освіта як об’єкт соціально-філософського аналізу / М.І.Романенко. – Д.: Вид-во „Промінь”, 1998. – 132 с.
Українська педагогіка в персоналіях: у 2-х кн. Кн.2. ХХ століття / за ред. О.В.Сухомлинської. – К.: Либідь, 2005. – 552 с.