Автентичні математичні задачі для диференційованого викладання в інклюзивному класі
Анотація
У статті наголошено на необхідності впровадження в інклюзивних класах диференційованого викладання та використання автентичних задач. Наведені автентичні задачі з математики є цікавими для учнів і мають практичну спрямованість. Їх потрібно використовувати на уроках математики у звичайних та інклюзивних класах. У диференційованому викладанні від самого початку передбачається, що всі учні є різними, а тому завдання вчителя полягає в тому, щоб, виявивши відмінності, відповідним чином адаптувати навчальний процес. Усе це необхідно робити творчо, прагнучи забезпечити корисний навчальний досвід для всіх. Типові задачі, які використовують учителі на уроках математики, часто не мають нічого спільного з проблемною діяльністю, тобто не є такими, з якими стикаються люди в реальних ситуаціях. Вони є чітко визначеними, інформаційно повними та характеризуються наявністю однієї правильної відповіді, відсутністю внутрішньої мотивації до їх розв’язання, тобто є нецікавими для учнів. На відміну від академічного підходу, автентичні задачі зазвичай характеризуються ключовою роллю розпізнавання та визначення проблеми, невизначеним характером проблеми, істотним пошуком інформації, кількома правильними розв’язками, наявністю відповідного попереднього досвіду й мотивацією та емоційним характером виконання, беручи до уваги непередбачені обставини.